ZAPLETAL, A. Systém řazení závodního motocyklu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Janoušek, Michal

Bakalářská práce Adama Zapletala je rozdělena do dvou částí, v první části autor popisuje funkci sekvenční motocyklové převodovky a možnosti řazení bez použití spojky používané při závodním použití. Zároveň popisuje možnosti provedení přestavby sériového motocyklu a jednotlivé části systému použité pro přestavbu. Ve druhé části práce autor provedl měření, které mělo za cíl zjistit reálný přínos systému na závodním okruhu. Jako testovací motocykl byla použita Yamaha R6, která je v amatérském závodění velmi rozšířeným strojem. Vyhodnocení bylo provedeno na základě dat změřených dataloggingem AIM, kde se prokázalo, že čas jednotlivých přeřazení je kratší než při řazení se spojkou. Zhodnocení přínosu v času na závodním okruhu nebylo možné, neboť jezdec nebyl konzistentní a čas na kolo se lišil v důsledku jezdeckých chyb. Práci doporučuji k obhajobě.

Prokop, Aleš

Bakalářská práce Adama Zapletala je prakticky zaměřená kdy jejím cílem je posoudit přínos systému řazení s přerušením zapalování u motocyklu pro jízdu na závodním okruhu. V první části autor popisuje konstrukci motocyklové převodovky a samotný systém řazení převodových stupňů, který je používaný na závodním okruhu, včetně možností nastavení základních parametrů. Druhá část práce obsahuje technický experiment, realizovaný na Masarykově okruhu v Brně, jehož cílem bylo změřit přínos systému v reálných podmínkách. Pro měření byl využit datalogging nainstalovaný na motocyklu. Autor práce prokázal analytický přístup při zpracování a přípravě měření, bohužel testovací jezdec nedokázal zajíždět konzistentní časy, takže nebylo možné zhodnotit přínos systému s ohledem na dosažené časy. Jako slabší lze považovat kvalitu některých obrázků, dále stylistické uspořádání, úroveň pravopisu či míru překlepů. Práci doporučuji k obhajobě.

Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Vlastní přínos a originalita E
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry D