REPOVÁ, R. Kataniontové vezikulární systémy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2018.
Studentka Romana Repová v rámci své bakalářské práce zavedla na FCH VUT problematiku kataniontových vezikulárních systémů. Téma této práce do mezinárodní spolupráce a tvoří tak důležitý základ pro její rozvoj. V rámci práce byl zjištěn postup přípravy a charakterizace základních kataniontových systémů. S jejím přístupem a prací jsem spokojen a navrhuji hodnocení stupněm výborně / A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Využití poznatků z literatury | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A | ||
Splnění požadavků zadání | A |
V bakalářské práci Romany Repové je popsána příprava a charakterizace možných vezikulárních systémů s různým složením. Připravené systémy studentka charakterizovala pomocí měření zeta potenciálu, dynamického rozptylu světla a také náročnější technikou FCS, což oceňuji. Teorie a rešerše jsou vzorně zpracovány, k formálním stránkám práce nemám výhrady. Jen malé upozornění na pár nepřesností v experimentální části práce: v kap. 5.5, 3. odstavec, chybně uvedena čísla obrázků, na které se autorka odkazuje. Dále je zřejmě chyba v tabulce 4, kde by v 1. řádku měl být uveden vzorek CTAB-DS místo CTAB. Také bych upozornila na případné přesnější popsání přípravy roztoků a vzorků (myšleno obecně) v dalších odborných textech autorky, ne vždy je postup zcela jasný (nestačí uvést, že roztoky byly smíchány...str. 27) - více v otázce. Dále by bylo vhodné více rozvést diskuzi k zobrazeným výsledkům na obr. 35 a 36 a vysvětlit, jak z grafu čtenář pozná informaci o dvou difúzních časech, o kterých se píše. Uvedené připomínky však nesnižují kvalitu zpracování práce a slouží především pro poučení do budoucna. Citování literatury je v pořádku (až na opakování ref. 32 a 37 v seznamu) a její rozsah je více než dostatečný na požadavky bakalářské práce. Odborné cizojazyčné zdroje jsou zastoupeny zhruba z jedné třetiny. Výsledky jsou srozumitelně zpracovány do tabulek a grafů a všechny údaje jsou většinou dostatečně komentovány a diskutovány. Bakalářskou práci Romany Repové doporučuji k obhajobě s hodnocením "výborně"/A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A |
eVSKP id 106017