ŠÍLENÝ, J. Vyhodnocování elektrochemických signálů neuronovou sítí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.

Hubálek, Jaromír

Zadání bylo splněno, dokonce práce v jistých směrech šla mnohem dále a odhalila hloubku problému v nekonsistenci dat vedoucí k nemožnosti jejich klasifikace. To odůvodnilo potíže s rozpoznáváním u prvních použitých typů neronových sítí, které se v podobných aplikacích běžně využívají. Student tak přišel s poměrně komplexní a složitější metodou na které ukázal způsoby modelování dat a jejich tenké hranice, kdy již nelze data správně zařadit. Tento přístup se ukázal jako cesta, umožňující v budoucnu limity rozpoznání a určení správnosti získaných dat. Tím výsledek předčil původní záměr, protože bude možné hodnotit i metodiku získávání dat. V této práci student projevil maximální míru aktivity, čímž dokázal prostudovat řadu metod a nalézt řešení problému. Práci zpracoval s jasným cílem ukázat chování systému v závislosti na chování vstupních dat. Forlmálně odpovídá standardu diplomové práce s logickou strukturou a velmi podrobným popisem s několika drobnými překlepy. Použitá literatura odpovídá zpracovávané problematice.

Splnění zadání A 50/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 20/20
Formální zpracování práce A 18/20
Využití literatury A 10/10
98

Kuchta, Radek

Předložená diplomová práce popisuje možnosti zpracování, klasifikace a vyhodnocení odezvy elektrochemických senzorů s využitím neuronových sítí. Pro návrh a vytvoření neuronové sítě bylo využito jak prostředí MATLAB, tak vlastní programové vybavení vytvořené v jazyce OpenCL. Diplomová práce je přehledně rozdělena do několika hlavních kapitol. V první části je uveden teoretický rozbor zkoumané problematiky. Jsou zde popsány jak obecné informace o neuronových sítích, tak i specifika a možnosti otevřeného standardu OpenCL. Následuje definice cílů práce, popis vlastního řešení a závěr. K volbě a obsahu kapitol bych měl výtku především ke kapitole Cíle práce. Definice cílů je velmi strohá, obsahuje pouze čtyři odrážky. Autor by měl doplnit minimálně interpunkční znaménka. Samotný text práce obsahuje několik menších formálních chyb. Především odkaz na obrázky začínající velkým písmenem není příliš vhodný. U grafů by bylo vhodné dodržet standard popisu os. Odsazení nadpisů kapitol a následujících odstavců je místy přehnané, např. strana 31 nebo strana 30. V některých částech práce, a především v závěru, jsou postupy popsány v množném čísle, jako by se jednalo o kolektiv autorů. Závěr práce obsahuje diskusi dosažených výsledků. Je zde uvedeno porovnání zvolených modelů neuronových sítí a srovnání vlastního programového vybavení s programem MATLAB a jeho nástavbou pro neuronové sítě. Celkově je práce na velmi dobré odborné úrovni. Student splnil všechny požadavky zadání, práce svou kvalitou a rozsahem odpovídá požadavkům kladeným na závěrečnou práci magisterského studijního programu.

Formální zpracování práce B 8/10
Splnění požadavků zadání A 20/20
Odborná úroveň práce A 48/50