VOSTŘEL, T. Systém pro monitorování průtoku na bázi PLC [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.

Fiedler, Petr

Zadání bakalářské práce vychází z potřeb firmy Milacron.Cílem práce bylo navrhnout a realizovat systém pro monitorování průtoku provozních tekutin pro testování strojů na zpracování plastů. Student pracoval na řešení zadání průběžně, pravidelně zasílal rozpracovanou práci ke kontrole a důsledně respektoval veškeré připomínky vedoucího práce. Výsledná práce se svým rozsahem a kvalitou předčí mnohé diplomové práce. Je logicky strukturovaná, koncepčně vhodně členěná a přiměřeně podrobně dokumentuje realizované dílo. K vizuální kvalitě díla prospělo i použití systému LaTeX pro napsání samotné práce, což rovněž není u bakalářských prací obvyklé. Vzhledem ke svědomitému přístupu autora a výsledné kvalitě díla práci hodnotím jako výbornou bakalářskou práci.

98

Benešl, Tomáš

Tématem bakalářské práce bylo navrhnout a následně realizovat systém pro monitorování průtoku s využitím PLC firmy B&R. Zadání bylo navrženo firmou a hodnotím ho jako komplexní. Autor svou práci rozčlenil do osmi kapitol, v rámci kterých je detailně rozepsán postup realizace práce. Kapitoly jsou dobře strukturovány. Na úvod je nastíněn problém a aktuální stav, a také to, jakým způsobem má student postupovat a tento problém řešit. Po identifikaci požadavků je navržena předběžná koncepce, a to jak aplikace, tak i vizualizace. Nechybí ani detailní popis použitých snímačů a řídicího systému. Od kapitoly šest se práce zabývá realizací navržené koncepce, kde jsou pro řídicí aplikaci podrobně popsány všechny použité moduly, proměnné apod. Taktéž realizace vizualizace je velice důkladně popsána a jsou vysvětleny všechny její možnosti a nastavení. Dokumentace je na dobré odborné úrovni, stejně jako celá práce. Jako jediný nedostatek shledávám chybějící seznam použitých zkratek. Celá práce vyžadovala velké množství úsilí a dokazuje vysoké odborné znalosti studenta, které odpovídají znalostem kladeným na bakaláře. Z uvedených důvodů hodnotím práci známkou A (94b) a doporučuji k obhajobě.

94

eVSKP id 111103