NOVOTNÝ, J. Realitní investice a jejich financování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.

Rejnuš, Oldřich

Globální cíl práce je dobře vymezen, správně vymezeny jsou i parciální cíle. Struktura práce je v pořádku, na patřičné úrovni je i metodologie. Teoretická část práce je na dobré úrovni. Dobře postihuje řešenou problematiku a její obsah odpovídá navazující praktické části. Pokud jde o postup řešení, sestává z postupného plnění jednotlivých parciálních cílů, které jsou vždy na konci jednotlivých dílčích kapitol řádně vyhodnoceny. Cíl práce byl splněn, práci doporučuji k obhajobě. Otázka: Co by se muselo změnit, aby bylo možno analyzovanou investici doporučit k realizaci?

Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací B

Hanušová, Helena

Práce má formální nedostatky spočívající v nedodržení osnovy zadání a především v číslování kapitol. Jako návod pro investrora očekávajího co nejkratší návratnost prostředků s cílem co nejdříve dosahovat co nejvyšší zisk má práce velký význam - může být dopracována do podoby příručky. V práci však postrádám alespoň zmínku o vývojových trendech i o tzv. mimoekonomických či nepřímých ekonomických efektech. Chybí mi i odhad současných i budoucích rizik. Proto práci, ktrerá je nesporně kvalitní a její zpracování bylo časově i informačně náročné, hodnotím C. Práci doporučuji k obhajobě. Při obhajobě doporučuji zodpovědět následujcí otázly: 1. Uveďte některá ze současných i budoucích rizik, která budou ovlivńovat rozhodování investora 2. Které trendy budou v budoucnosti ovlivňovat rozhodování investora při koupi nemovitosti

Splnění stanovených cílů B V zadání stanovený cíl práce autor zúžil na brněnský region.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Zvolený postup řešení je logický, odpovídá zadání a řešené problematice. Použité metody jsou adekvátní, nicméně považuji za nedostatek, že neuvádí a ani necharakterizuje obecné metody poznání, které ve své práci hodně používá - zejména dedukci, syntézu, komparaci, analogii.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Autor velmi pečlivě zpracoval teoretická východiska a provedl pečlivý průzkum a výběr soudobých realitnách příležitostí v brněnském regionu. Nicméně v práci jednoznačně postrádám perspektivní pohled na problematiku - tedy alespoň zmínku o trendech, například o změnách sociálních struktur a z toho vyplývajících změnách v požadavcích na bydlení, akcenty úspornosti i růstu požadavků na ekologický provoz nemovitosti včetně alespoň nástinu řešení nedostatku vody (vybavení bytů recyklačními zařízeními, atd.), požadavky na vlastní parkovací plochy, dostupnou zeleň, atd. Není zmíněn varovný trend úbytku prostoru jako takového a výhody České republiky jako velmi bezpečné lokality z pohledu náhlých klimatických katastrof. Všechny tyto aspekty mohou velmi ovlivnit rozhodování strategicky uvažujícího investora.
Praktická využitelnost výsledků A Předkládaná práce může v současné době být pomůckou či příručkou pro rozhodování investora, zaměřujícího se na bezpečnou investici při dosažení efektů v co nejkratší době.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Struktura práce je logická a jednotlivé kapitoly na sebe systematicky navazují. Použitá terminologie je správná. Odborná jazyková úroveň je standardní, autor někdy zcela zbytečně používá 1. osobu množného čísla, některé formulace jsou obtížněji srozumitelné.
Práce s informačními zdroji B Autor čerpal z řady informačních zdrojů, jak z oblasti teorie, tak z oblasti legislativy (škoda, že je je přímo v seznamu literatury neuvádí) a v neposlední řadě z internetových zdrojů.

eVSKP id 109835