PECHOVÁ, H. Komplexní pojistná ochrana obce Lešná [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.

Ptáček, Roman

Diplomová práce řeší otázku pojistné ochrany obce Lešná. Přestože se nejedná o podnikatelský subjekt, tak v případě pojištění se obec rozhoduje a využívá stejných nebo podobných pojistných produktů a snaží se předejít velmi podobným rizikům. Autorka postupuje v práci systematicky, od identifikace rizik, přes jejich hodnocení, analýzu současné pojistné ochrany, až po návrhy řešení, jak pojistnou ochranu zlepšit a předejít negativním finančním dopadům jednotlivých rizik na hospodaření obce. Pro porovnání a výběr pojistitele autorka použila více metod, aby byla potvrzena správnost výběru. Z analytické části ovšem nevyplývá, jestli nabídky jednotlivých pojišťoven, resp. výše pojistného pro jednotlivé pojistné produkty budou platit jednotlivě, nebo zda využití nabídky jedné pojišťovny pro komplexní pojistnou ochranu povede možnému snížení celkového pojistného. Slabinou předložené práce je také poměrně nízká náročnost problému, který práce řeší, což se odráží v celkovém nízkém hodnocení práce. Předloženou práci doporučuji k obhajobě. V rámci rozpravy navrhuji položit otázku: Při řešení komplexní pojistné ochrany nebyla vůbec řešena otázka tzv. zákonného pojištění zaměstnavatele, proč?

Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D
Práce s informačními zdroji, včetně citací C

Remeš, Jaromír

Diplomová práce odpovídá zadání, a to jak po obsahové stránce, tak i rozsahem. Hlavní cíl práce byl splněn. Autorka zvolila vhodný postup řešení, který je adekvátní řešené problematice. Výsledky jsou interpretovány správně, včetně z nich vyvozených závěrů. Jako bývalý starosta obce Lešná hodnotím zjištěné výsledky jako v praxi využitelné pro potřeby obce. Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň jsou na odpovídající úrovni.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A