KOPECKÝ, J. Návrh synchronního spoke motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.

Knebl, Ladislav

Student se v bakalářské práci věnoval problematice návrhu synchronního motoru s vnořenými permanentními magnety typu „Spoke“. V rámci bakalářské práce byly představeny jak různé materiály permanentních magnetů, tak rovněž i různé typy geometrií včetně jejich výhod, nevýhod a aplikací. Student využíval konzultací po čas semestru, nastudoval a osvojil si nelehkou problematiku návrhu motoru metodou odporové sítě. Návrh byl posléze s poměrně dobrou přesností proveden a porovnán s metodou konečných prvků. Práce bohužel vznikala pod časovým presem, což mohlo ubrat na výsledné kvalitě práce. Student však prokázal, že je schopen samostatně řešit problémy vzniklé s konstrukcí odporové sítě v programu ANSYS Simplorer. Student splnil všechny body zadání a práci doporučuji k obhajobě.

85

Bulín, Tomáš

Předložená bakalářská práce má rozsah 51 stran a je rozdělena do sedmi kapitol včetně úvodu a závěru. V prvních třech kapitolách se autor zabývá teoretickým úvodem a literární rešerší na téma synchronní motory a metody návrhu magnetických obvodů. Vlastní návrh odporové sítě včetně výpočtu synchronního spoke motoru se vyskytuje v kapitolách 4 – 6. Členění kapitol je místy zvoleno velice nešťastně, když autor danou kapitolu shrne velmi stručně na dvou stránkách (kapitola 4 a 6). Podkapitoly v práci jsou navíc špatně číslované a všechny se odvolávají svým řazením na první kapitolu. Odkazy na obrázky 17 a 18 (str. 26 a 28) jsou špatně uvedené. Délka práce působí místy uměle nastaveně vzhledem k většímu množství vynechaného volného místa v práci např. str. 22, 27, 29, 30. Dále chybí popis vztahů 6.1 a 6.2 v šesté kapitole. Výsledky práce by mohly být prezentované ve větším rozsahu, ale pro základní porovnání funkčnosti navržené odporové sítě jsou dostačující. Bakalářská práce je i přes uvedené nedostatky v dobré kvalitě. Autor nastudoval a zpracoval jedno z obtížnějších témat. Body zadání byly splněny a práci lze doporučit k obhajobě.

84

eVSKP id 108887