BEDNÁŘ, L. Řízení pohybu kuličky na 2D plošině [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.

Veselý, Libor

Pan Ladislav Bednář se ve své bakalářské práci věnoval návrhu algoritmu řízení pro pohyb kuličky na 2D plošině. Zadání práce lze považovat po stránce teoretické i časové za náročné, protože bylo potřeba při řešení problematiky proniknout do několika různorodých oblastí. Při prezentaci dosažených výsledků byl navržený algoritmus funkční. Student si optimálně rozvrhl svoji práci na celou dobu řešení dané problematiky, pracoval soustavně a svědomitě. Dle vlastního uvážení se zúčastňoval pravidelných konzultací, na které přicházel vždy připravený. Vypracovaná bakalářská práce je napsána v logickém sledu a splňuje požadavky zadání. Při jejím vypracování student, dle mého názoru, prokázal výborné bakalářské schopnosti. Práci doporučuji k obhajobě a navrhuji výborně A -95.

95

Bartík, Ondřej

Bakalářská práce Řízení pohybu kuličky na 2D plošině o rozsahu 39 stran (od úvodu po závěr) a devíti kapitol, kterou vypracoval Ladislav Bednář, se zabývá problematikou regulace polohy kuličky na nakloněné plošině řízené krokovými motory ve dvou osách náklonu a jako zpětná vazba pro snímání pozice kuličky na plošině slouží web kamera. Zadání práce lze považovat za poměrně obtížné po odborné i časové stránce. Zadání lze považovat za splněné v každém jeho bodě. Prvnímu bodu zadání se věnují kapitoly číslo jedna až čtyři. Druhému bodu se pak věnuje kapitola číslo sedm. Třetímu bodu zadání se věnuje kapitola číslo osm. Čtvrtý bod zadání je zpracován v kapitolách číslo pět a šest. Nakonec bodu zadání číslo pět je věnována kapitola číslo devět. Odborná stránka práce je na výborné úrovni s drobnými výhradami. Na straně 19 při návrhu vstupního analogového obvodu pro D/A převodník je při návrhu filtru typu dolní propust opomenuta funkce tohoto filtru jako antialiasingového filtru. Na druhou stranu, například autorova metodika pro zvýšení přesnosti signálu na výstupu analogové karty lze hodnotit jako velmi zdařilou. Celkově lze hodnotit autorovi znalosti v dané problematice jako velmi dobré. Textová část práce je taktéž na výborné úrovni. Za drobné nedostatky, které lze vytknout lze považovat „familiární“ a ne příliš technický styl s jakým byla předložená bakalářská práce napsána. Například místo slovního spojení „32-nožičkové“ na straně 19 lze použít 32-vývodové. I přes drobné nedostatky lze jednoznačně prohlásit, že práce svědčí o bakalářských schopnostech autora. A vzhledem k výborné úrovni celkové práce navrhuji hodnocení 90 A.

90

eVSKP id 111118