BARTOŠKA, V. Kompozitní hnací hřídele Formule Student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Janoušek, Michal

Vojtěch Bartoška v bakalářské práci popisuje návrh kompozitních hnacích hřídelů pro specifické použití ve vozidle Formule Student. Autor v úvodu práce provedl rešerší dostupných řešení a na základě zhodnocení dostupných informací přistoupil k samotnému konstrukčnímu návrhu kompozitních hnacích hřídelů. Na začátku konstrukčního návrhu autor stanovil maximální kroutící moment přenášený poloosou na základě znalosti průběhu krouticího momentu motoru a charakteristik pneumatiky. Zásadním je u konstrukce kompozitních poloos spojení karbonové části s ocelovou nebo hliníkovou koncovkou. Autor práce při konstrukci lepeného spoje použil analytické výpočty a lepený spoj podrobil statické zkoušce, kdy bylo ověřeno, že lepený spoj má dostatečnou pevnost. V následující části práce se autor zabývá konstrukčním návrhem koncovek tříramenných kloubů, kde jednotlivé varianty výpočetně ověřuje pomocí MKP výpočtu. Pro zvolenou kombinaci lepeného spoje a finálního návrhu autor práce provedl dynamické testování, výsledky dynamické zkoušky nebyly v době odevzdání práce známy. Práce vhodně kombinuje výpočetní přístup s verifikací návrhu pomocí testů. Rozsah práce výrazně překračuje standarty běžné při zpracování bakalářských prací. Práci doporučuji k obhajobě.

Prokop, Aleš

Autor ve svojí práci popisuje návrh karbonových hnacích hřídelů pro použití ve Formuli Student. Při návrhu je kladen velký důraz na minimalizaci hmotnosti. Autor nejprve provedl rešerši dostupných konstrukčních řešení používaných pro hnací hřídele vozidel a na jejím základě vypracoval konstrukční návrh. V práci je nutno vyzdvihnout systematický přístup, kdy jsou kombinovány výpočtové metody s testováním vzorků v případech, kdy je použití pouze výpočtového přístupu komplikované, jako je tomu u lepeného spoje mezi karbonovou trubkou a koncovkou unášející trojramenný kloub. Úroveň práce snižuje velké množství překlepů, nízká kvalita některých obrázků, slabší stylistická a pravopisná stránka. Vhodněji bych doporučil prezentovat výsledky pevnostních analýz. Celkově lze říci, že rozsah vykonané práce na tématu je poměrně značný, neboť dané konstrukční řešení prošlo etapami návrhu, fyzického vyhotovení, komponentního testování až po použití ve vozidle. Práci doporučuji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D
Grafická, stylistická úprava a pravopis E