VELIČ, S. Konstrukce revolverové hlavy pro CNC soustruh [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Tůma, Jiří

Práce zaměřená na návrh revolverového zásobníku nástrojů vychází z rešerše automatické výměny nástrojů u CNC strojů a používaných konstrukčních prvků u tohoto typu zařízení. Návrh vychází ze zadaných parametrů, které by mělo zařízení splňovat, čehož bylo dosaženo. Konstrukční návrh je podložen patřičnými výpočty. Samotný konstrukční návrh je proveden zdařile. Popis samotné konstrukce v práci je poměrně stručný a mohlo by mu být věnováno více prostoru. Práci hodnotím jako velmi dobrou.

Samostatnost studenta při zpracování tématu C

Pavlík, Jan

Předložená bakalářská práce na téma „Konstrukce revolverové hlavy pro CNC soustruh“ prezentuje autorův postup řešení dané problematiky. V úvodní teoretické části práce se autor věnuje problematice automatické výměny nástrojů, na tuto navazuje popisem vybraných komponentů užívaných v konstrukci revolverových hlav. Postrádám zde rešerši v dané oblasti, která by autorovi posloužila jako inspirace v další práci. Autor navazuje výpočtovou částí, kde se zabývá dimenzováním a kontrolou jednotlivých prvků. Postrádám zde schéma návrhu, ze kterého autor vychází, popřípadě zdůvodnění volby dané koncepce. V závěru práce se autor věnuje popisu zvoleného konstrukčního řešení. I zde se zabývá především volbou komponent a celkové uspořádání mechanismu není prezentováno. V celé práci není ani jednou zobrazeno navržené řešení, toto je dostupné pouze ve výkresové dokumentaci a v 3D modelu. Obdobně jako celá práce by od autora vyžadovala větší pečlivost výkresová dokumentace. Práce by si rovněž zasloužila ze strany autora větší pozornost z pohledu grafického úpravy (především schémata). Přes uvedené nedostatky práci doporučuji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D

eVSKP id 109036