KRSEK, J. Mnohosměrový podvozek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.
Diplomant přistupoval k řešení diplomové práce svědomitě. Problematiku práce se mnou téměř pravidelně probíral během výuky studentů kombinovaného studia, která probíhala v Brně jednou za 14 dnů. Konsultace měly vždy pouze koncepční charakter takže detaily práce řešil samostatně. Obzvlášť pokud jde o návrh a provedení elektronické části projektu postupoval zcela samostatně. Zřejmě jen kvůli jeho pečlivosti při realizaci elektronické části, nebyly v době odevzdání práce realizovány potřebné regulační smyčky řízení motorů, které by zajišťovaly potřebnou synchronizaci pohybů motorů. Celkově jsem přesvědčen o tom, že má dobré schopnosti pro inženýrskou práci.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | C | 37/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | B | 17/20 | |
Formální zpracování práce | A | 20/20 | |
Využití literatury | B | 8/10 |
V první a nejzajímavější části práce byly odvozeny a ověřeny rovnice kinematického modelu podvozku. Druhá mnohem rozsáhlejší část byla věnována návrhu elektroniky pro řízení motorů podvozku. Zadání práce bylo splněno pouze částečně. Úplně chybí implementace odvozených kinematických rovnic do řídicího systému a především jakýkoli náznak zpětnovazebního řízení. Přestože je robot vybaven funkčními snímači proudu a inkrementálními snímači otáček, chybí implementace proudové, otáčkové i polohové zpětnovazební řídicí smyčky. Dále v návrhu výkonové elektroniky postrádám termální analýzu výkonového stupně a výpočet nebo alespoň odhad ztrát. Po formální stránce lze vytknout především špatnou práci s odkazy a jejich úplnou absenci u zjevně převzatých obrázků. Celkově lze práci označit za původní a s výše uvedenými výhradami doporučit k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Odborná úroveň práce | B | 41/50 | |
Splnění požadavků zadání | E | 10/20 | |
Formální zpracování práce | A | 9/10 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | E | 10/20 |
eVSKP id 39199