KLIMEŠ, M. Časomíra požárního sportu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.

Levek, Vladimír

Student se ve své práci zaobírá návrhem a realizací časomíry využitelné pro soutěž nazvanou „požární sport“. Téma si zvolil sám, jelikož je členem spolku dobrovolných hasičů, čímž skloubil mimoškolní zájem s povinností návrhu elektronického zařízení. Po celou dobu student pracoval samostatně, nicméně v závěrečné části tvorby si zřejmě nerozvrhnul plán práce efektivně a zařízení dokončil na poslední chvíli. Zařízení bylo vyzkoušeno, dokonce dle studenta, by mělo mít v době obhajoby práce za sebou i nasazení v reálné soutěži. Všechna zadání byla splněna, díky časovému skluzu v závěru, však mírně utrpěla textová část práce. Student ji nestihnul realizovat s předstihem. Z toho důvodu nebyla konzultována či revidována. Kapitola věnující se návrhu není popsána příliš pečlivě, nejsou zde uvedena dotčená schémata, protokol přenosu, vstupní kritéria zadání, popis některých funkcionalit, atp. Rovněž struktura kapitol v návrhu neodpovídá hierarchickému postupu od obecného popisu celku k jednotlivým dílčím blokům. Díky předložené textové části nemohu tuto bakalářskou práci hodnotit jako výbornou, i když z hlediska funkčnosti a provedení by si snad takové hodnocení zasloužila. Proto ji hodnotím stupněm B.

83

Šteffan, Pavel

Student Martin Klimeš vypracoval bakalářskou práci na téma „Časomíra požárního sportu“. Cílem práce bylo navrhnout a realizovat přípravek umožňující měření časů v požárním sportu. Bakalářská práce je přehledně rozdělena mimo úvod a závěr do dvou kapitol. V první kapitole je zpracován teoretických základ, včetně specifikace technických požadavků na měření času v požárním sportu. Druhá kapitola je věnována samotnému návrhu a realizaci časomíry. Jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují a vhodně se doplňují. V práci mi chybí jasné zdůvodnění volby vybraných komponentů, např. mikrokontrolér, který sice má svou kapitolu, ale je popsán povrchně, bez jasných návazností na design nebo použitý zobrazovač, očekával bych velký displej, který bude vidět z dálky, místo toho je v zařízení malý dvouřádkový displej. V uvedené literatuře jsou některé odkazy s nízkou vypovídací hodnotou např. odkaz na eshop [3] nebo popis jazýčkového relé na odkazu [9]. Student provedl návrh, realizaci i ověření navrženého systému. Všechny postupy řádně popsal, vzniklé problémy odůvodnil a provedl jejich odstranění nebo předložil možné řešení. Formální stránka práce je na dobré úrovni s malým množstvím gramatických chyb. Práce ukazuje, že se student zmíněné problematice věnoval a rozumí ji, proto navrhuji práci k obhajobě.

85

eVSKP id 111764