MIKMEK, V. Parametry v tepelném výpočtu elektrotepelných zařízení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.

Lázničková, Ilona

Práce rozebírá komplexní návrh výpočtu odporové kelímkové pece, ve kterém se navrhují rozměry (průměr, délka a hmotnost) topného drátu a jeho rozmístění na nosnících. Ve výpočtu jsou zavedena určitá zjednodušení, popř. jsou voleny parametry z určitého intervalu a daná práce analyzuje vliv těchto parametrů na výsledné hodnoty. V úvodní části práce je přehledně uvedena teorie do dané problematiky a převážná část práce je věnována popisu tepelného výpočtu a pro jedno zadání analyzován výpočet a vliv změny volených parametrů. Bakalářská práce je po formální stránce na velmi dobré úrovni, s velmi dobrou provázaností jednotlivých kapitol, ale bohužel některé formulace vět jsou krkolomné, nesrozumitelné. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě. Otázka: Čím je dáno, že vypočítaná délka topného drátu podle vztahů (6-19)-(6-21) se liší?

84

Foral, Štěpán

Student svou práci rozdělil do dvou základních částí - teoretické a praktické. Teoretická část se mimo úvodu sestává z 5 kapitol. Zde se student nejprve věnuje definicím základních veličin a pojmů v oblasti tepla, a následně rozebírá možné způsoby vedení tepla. Dále se student zaměřil na popis odporových tepelných zařízení s důrazem na popis kelímkové odporové pece. V posledních dvou kapitolách teoretické části je nejprve obecně popsán tepelný výpočet pecí, který je dále rozveden na případ kelímkové pece. Zde jsou uvedeny a popsány všechny rovnice, které jsou dále užívány pro citlivostní studii. Praktická část práce se naopak sestává pouze z jedné, sedmé, kapitoly, ve které je provedena samotná citlivostní studie. Tato kapitola je ale rozsáhlá, jelikož citlivostní studie je provedena podrobně. K samostatnému zpracování práce je možno podotknout, že autor zřejmě disponuje dobrou schopností formulovat text a má již zkušenosti s jeho psaním. Autor přistupuje k textu ze široka a snaží se jednotlivé děje vysvětlit uvedením konkrétních příkladů. Toto oceňuji, ale na druhou stranu se možná í díky tomu nachází v textu časté formulace, které jsou nepřesné, nedokončené či zavádějící. Tyto jevy jsou časté zejména v teoretické části a snižují kvalitu textu. Citlivostní analýzy jsou provedeny ve zjednodušené formě, ale důsledně. Mají vypovídající hodnotu a autor z nich dokáže vyvodit praktické závěry, což velmi oceňuji. Přínos práce je v tomto ohledu velký. Osobně bych ocenil i grafické zpracování výsledků, ale již nyní má práce přes 60 stránek textu, takže další obrázky by práci natáhly. Obrázky jsou převzaty výhradně z literatury [3], jiná literatura nebyla využita. Citace jsou v textu uvedeny, ale u některých pasáží a rovnic není jasné, k jaké citaci patří (např. na str. 16), nebo zda byly autorem vypočítány. Jsou uvedeny všechny potřebné rovnice nutné k návrhu, nicméně postrádám vypočtený vzorový příklad, který je v těchto případech obvyklý a usnadňuje orientaci v textu. Zejména ale není z textu práce jasné, zda postup, který autor využil pro výpočet pece, je převzat z nějaké literatury, či je jeho vlastní. I když práce obsahuje jisté nedostatky, považuji ji za zdařilou a hodnotím ji stupněm B s počtem 85 bodů.

85

eVSKP id 110830