TRUCHLÁ, D. Charakterizace mikrovlnné plazmové trysky ve směsi argonu s dusíkem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2018.

Krčma, František

Studentka k práci přistupovala velmi svědomitě a pečlivě. Po prvních pilotních experimentech byl připraven plán detailních experimentů, který byl následně realizován. Pro pochopení procesů a zejména pro pochopení aplikačního potenciálu zkoumaného systému bylo nezbytné si detailně nastudovat poměrně rozsáhlou literaturu. S touto částí se studentka vypořádala velmi kvalitně. Zpracování experimentálních dat bylo v důsledku nezbytné komplementarity výzkumu řešeno pomocí poloautomatického programového vybavení. Získané poznatky a zkušenosti bude možné dále efektivně zhodnotit v rámci navazujícího studia zaměřeného již více na přímou aplikaci systému v medicíně. Tato část by měla být řešena v úzké spolupráci s Medicínskou univerzitou v Sofii, případně i s dalšími zahraničními pracovišti. Získaná data byla využita při přípravě článku do impaktovaného časopisu (Journal of Physics D: Applied Physics), který je v současné době v recenzním řízení. Celkový přístup studentky k práci v laboratoři i zpracování výsledků pak lze hodnotit jako velmi dobrý.

Kvalita zpracování výsledků A
Interpretace výsledků, jejich diskuse B
Závěry práce a jejich formulace A
Využívání konzultací při řešení práce A
Celkový přístup k řešení úkolů A
Splnění požadavků zadání A
Studium literatury a její zpracování A
Využití poznatků z literatury A

Mazánková, Věra

Předložená bakalářská práce je experimentálního charakteru a je zaměřena na diagnostiku plazmatu. Autorka charakterizovala mikrovlnnou plazmovou trysku pomocí optické emisní spektroskopie. Práce vychází z 57 odkazů a je logicky členěna do 6 kapitol. V teoretické části autorka definuje plazma a popisuje fyzikálně chemické procesy probíhající v plazmatu. Také stručně popisuje mikrovlnné zdroje, diagnostiku plazmatu a možné využití plazmatu v medicíně. Experimentální část je věnována popisu měřící aparatury a specifikaci podmínek měření. Výsledky jsou prezentovány formou grafů a fotografií a podrobně diskutovány. Rozsah jednotlivých kapitol je úměrný jejich významu. Po formální stránce se autorka dopustila mnoha typografických chyb, např.: • Názvy kapitol 2.10-2.12 jsou v obsahu posunuté. • Číslování kapitol je na několika místech špatně, str.8, dvakrát odrážka a), str. 9 po kapitole 2.1.2 následuje kapitola 1.1.1, 1.2 a 1.3 a po nich kapitola 2.3.1, poslední kapitola označená v obsahu jako 4 je na str. 27 opět jako 1. • Používání různých typů pomlček (str. 14) a psaní jednou velkých písmen za pomlčkou (str.11-12), jindy malých písmen (např. str.14). • Nejednotnost v popisu grafů, fyzikální jednotky uvádí nejprve v kulatých závorkách (str. 24-26), dále v hranatých (str.27-33). • Nejednotnost používání značení spektrálních přechodů (str. 29-31). Po obsahové stránce mám k práci následující připomínky: • Citovaná literatura není relevantní. U základních pojmů jsou odkazy na bakalářské a diplomové práce spolu s odkazy na monografie. V seznamu použité literatury jsou chyby (např. u knih někde je ISBN, někde není). Některé citace jsou nedohledatelné (např. 16). • Na obrázku 4 chybí u schématu aparatury popisek č. 8. • Kapitola označená jako 1.3 na str.10 s názvem „Parametre plazmy“ pojednává o „plazmových plynech“ – užívá se spíše spojení pracovní plyny. Dále autorka píše: „Do jednoatómovyh plynov patrí argón a hélium.“ A co další vzácné plyny? „Nevýhodou atomárnej plazmy, je vysoká cena.“ Argon, který sama v práci používala, je využívaný právě pro svou nízkou cenu. I přes uvedené nedostatky, které budou jistě uspokojivě vysvětleny v diskusi, se domnívám, že předložená bakalářská práce splňuje kritéria kladená na bakalářské práce a hodnotím ji známkou C - dobře.

Splnění požadavků zadání B
Logické členění práce A
Kvalita zpracování výsledků C