CZERNER, M. Pásový dopravník pro haldy písku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Malášek, Jiří

Technická zpráva, výpočty, technické konstrukční návrhy a výkresová dokumentace - vše je provedeno s vynikající inženýrskou profesionální úrovní. Konstrukční uzly jsou do detailu důsledně propracovány. Nedaří se naleznout pouze kóta začátku či konce délky dopravníku vůči poloze kotevních šroubů. Kóta 15 232 se tak zdá "plovoucí". Takové konstrukční a výpočtové zpracování může být uplatněno u profesionálního světového výrobce, zákazníka.

Kašpárek, Jaroslav

Student se ve své práci zabývá konstrukčním návrhem pásového dopravníku pro haldy písku. Tato práce je řešena formou návrhu koncepce, funkčního a pevnostního výpočtu. V úvodní části práce (kapitola 1. až 3.) student popisuje rešeršně konstrukci pásového dopravníku a detailně popisuje jednotlivé konstrukční prvky. Autor již zde uvádí parametry svého návrhu pásového dopravníku, přitom má funkční výpočty provedeny až v následující kapitole 4. V kapitole 4. sestavuje funkční a silové výpočty pro stanovení výkonových parametrů pásového dopravníku a v kapitole 5. provádí pevnostní kontrolu bubnu a osy. Práce je z hlediska požadavků a cílů dle zadání úplná. Postup řešení práce je správný, rozsah práce je stránkově nad požadavky na bakalářské práce. Schopnost studenta interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich dílčí závěry je výborná. Formální náležitosti práce jsou splněny. Grafická úprava textové části práce je velmi dobrá, zpráva obsahuje množství schémat a obrázků. Stylistická úprava a pravopis jsou v pořádku. Citace zdrojů jsou uvedeny správně, počet uváděné literatury je velký (39). Výhradu mám jen ke sklonu dopravníku, který je dán dle zadání, a sypným úhlem dopravovaného materiálu. Sice podle různě uváděných literatur vyhovuje sklon dopravy, byl bych příště opatrný při návrhu komponent dopravníku. Výkresová dokumentace je dle zadání kompletní a je velmi zdařilá. Bakalářská práce pana Czernera je hodnotná a doporučuji tuto práci k obhajobě.

eVSKP id 105648