TRLICA, K. Konstrukční návrh a měření tandemového čerpadla jako srdeční náhrady [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Pochylý, František

Práce byla zaměřena na konstrukční návrh axiálního čerpadla s protiběžnými koly. V této koncepci spočívá její originalita. Hydraulický návrh byl řešen v rámci týmové práce a jeho výsledky zapracovány do konstrukční studie. Diplomant řešil i ucpávku na principu magnetické kapaliny v rámci týmové práce. Vzhledem k tomu, že se zpozdila dodávka el. motorů, nebylo možno zajistit experimentální ověření. Tuto skutečnost však nemohl diplomant ovlivnit. Práce splnila zadání, doporučuji ji k obhajobě.

Stareček, Jakub

Autor této práce se zabývá konstrukčním návrhem tandemového axiálního čerpadla s oběžnými koly. První část práce obsahuje kapitolu zabývající se rozdělením hydraulických strojů a stručně popisuje problematiku axiálních čerpadel, včetně protiběžného uspořádání oběžných kol. Část práce je věnována popisu prstencových motorů, tepelných trubic a magnetickým ucpávkám. Druhá část práce obsahuje konstrukční studii, která obsahuje šest různých konstrukčních návrhů. Pozornost je věnována zejména třetímu návrhu, z kterého jsou odvozeny návrhy: č.4., č.5. a č.6.. Tyto návrhy počítají s použitím prstencového motoru. Ve variantě č.4. je jako ucpávka použito „gufero“. Poslední dva návrhy počítají s použitím magnetické kapaliny jako ucpávky čerpadla (jedná se o radiální a axiální variantu magnetické ucpávky). Také jsou zde vedeny úvahy o použití tepelných trubic jako chladiče. Autor se zmiňuje o měření čerpadla v konstrukční variantě č.3. Toto měření mělo být součástí diplomové práce, nakonec však nebylo realizováno, protože dodavatel nedodal prstencové motory včas. Je zde alespoň uvedeno schéma připravované měřící trati a rozbor komponent reálného čerpadla. K práci mám následující výhrady: Str. 27, obrázek č. 16. Rychlostní trojúhelník je vykreslen na tlačné straně lopatky, nikoli na sací straně. Str. 30. Úvod do návrhu axiálního čerpadla. Popis rozvinu válcových ploch do konformních souřadnic, je poněkud kostrbatý. Str. 33. autor uvádí „Otáčky jsou závislé na typu, což ovlivňují specifické otáčky“. Nerozumím tomu, co se autor snažil touto větou říci. V kapitolách zabývající se popisem jednotlivých variant chybí citace k obrázkům simulací magnetického pole. V desáté kapitole práce chybí jednotky. Některé výsledky by bylo lepší zaokrouhlit. Celá práce má špatně nastavené okraje. Práce obsahuje několik překlepů např. „Francoisova“ místo „Francisova“ turbína Výkresy přiložené k práci by bylo vhodné vložit alespoň do obálky. Navzdory určitým nedostatkům a chybějícímu měření čerpadla, práce splňuje zadání a minimální rozsah. Práce je logicky uspořádaná a obsahuje všechny formální náležitosti. Práci doporučuji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B

eVSKP id 108673