PECINA, M. Brzdová soustava vozidla Formule Student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Posudky

Posudek vedoucího

Ramík, Pavel

Student Bc. Miroslav Pecina si vybral téma své diplomové práce na základě práce v týmu Formule student. Náplní jeho práce bylo navrhnout brzdovou soustavu pro novou evoluci studentského formulového vozu. Práci řešil především ve spolupráci s formulovým týmem, jeho cílem bylo snížit hmotnost dílů soustavy při zachování požadavků na bezpečnost vozu, kdy největší změnou bylo použití vlastních brzdových třmenů na předních i zadních kolech. Další výrazný přínos představuje zvládnutí technologického postupu výroby v CAM systému a výroba tělesa pedálu brzdy na CNC stroji. Poměrně široce pojatá práce tak byla dovedena do stadia výroby a umožňuje nezbytné odzkoušení brzdového systému při testovacích jízdách. Student osvědčil schopnost samostatné práce i spolupráce v týmu, připomínky a doporučení získaná při konzultacích s vedoucím práce především v době jejího závěrečného zpracování student zapracovával do výsledného zpracování. Praktickým spojením zvládnutých konstrukčních i technologických činností se práce řadí k nadprůměrným. Cíle práce dané zadáním byly studentem splněny v celém rozsahu, diplomovou práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Janoušek, Michal

Diplomová práce Miroslava Peciny se zabývá návrhem brzdového systému studentské formule. Zpracovávaná koncepce brzdové soustavy je pro uvažovaný vůz vhodná a obvyklá. Výpočet brzdných sil a momentů student srovnává s hodnotami naměřenými při provozu formule, správně usuzuje na vliv aerodynamických přítlačných sil na vozidlo a dále používá naměřené hodnoty. Navržené těleso pedálu i držák pedálové skupiny jsou vhodně tvarovány, jak ukazují výsledky provedených analýz. Důležitým krokem byl návrh vlastních těles předních i zadních brzdových třmenů. Při nich student využívá dat naměřených tlaků v brzdovém okruhu. K provedeným analýzám se váže otázka v příloze. Brzdová sestava byla studentem zakomponována do celkové sestavy vozidla. Dosažené snížení celkové hmotnosti o 306 g (5,3 %) je za předpokladu bezpečné funkce dobrým výsledkem. V práci je nutno ocenit skutečnost, že student sám provedl i výrobu navržených dílů s naprogramováním CAM systému na CNC obráběcím stroji. Vyrobená brzdová soustava byla namontována na vozidlo a je již ve stadiu zkoušek. To je z praktického hlediska velmi důležitě, spolehlivá funkce odzkoušené brzdové soustavy je nezbytná pro bezpečnost vozidla. Zpracování práce je na dobré úrovni, textová a grafická část je vyvážená, dobré je i technické vyjadřování studenta. Po formální stránce práce vykazuje pouze méně závažné, např. pravopisné nedostatky. Cíle práce dané zadáním byly splněny, práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 109970