JÍLEK, M. Software pro návrh konfigurace kamer panoramatického systému [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.

Kříž, Petr

Student měl za cíl v rámci BP nastudovat potřebné okruhy a vytvořit funkční aplikaci pro návrh kamer, které by zabíraly panoramatický obraz sportovního stadionu v závislosti na několika vstupních parametrech. Formálně i odborně je však práce na velmi nízké úrovni: velké množství gramatických chyb, střídání několika fontů, nevhodně vybírané kapitoly nesouvisející přímo s tématem, nízká jazyková úroveň projevu apod. Splnění praktické části je omezeno na funkční návrh kamer pokrývající horizontální část záběru stadionu při zadání rozměrů stadionu, rozměru čipu kamery a typu objektivu. Stěžejní části zadání jako počítání s překrýváním jednotlivých zorných polí a přenesení návrhu do 3D prostoru s možností vizualizace splněny nebyly. Do nenaplnění cílů práce se z velké části promítla absence pravidelných konzultací a špatné časové rozvržení práce ze strany studenta. Z výše uvedených důvodů hodnotím práci jako nedostatečnou (F 41 b.) a doporučuji ji k dopracování.

F
41

Grenar, David

Bakalářská práce studenta Michala Jílka se věnuje návrhu softwaru pro konfiguraci kamer panoramatického systému. Obsah práce popisuje základní fyzikální vlastnosti vyplývající z teoretických základů optiky. Tato teoretická část práce popisuje barevný model RGB, čočky, promítací techniky, objektivy a snímače. V práci jsou dále popsány způsoby rozmístění kamer a tvorba panoramat. V praktické části bakalářské práce je vytvořen program, který určuje počet kamer k pokrytí zvoleného prostoru. Program pracuje s ohniskem objektivu a rozměrem stadionu. V programu je zjevná absence vertikálního pokrytí prostoru a možností více bodového umístění kamer. V bakalářské práci dále chybí návrh řešení nastavení překryvu zorného pole a vytvoření virtuálního náhledu. Bakalářská práce vykazuje nízkou jazykovou úroveň, obsahuje nespočet typografických chyb a nepřesností, nejsou dodrženy normy pro práci s odbornou literaturou. Práce tak nesplňuje formální požadavky na bakalářské práce kladené. Stanovené cíle bakalářské práce nebyly naplněny, a proto práci doporučuji k přepracování.

F
39

eVSKP id 110256