HLUŠKA, M. Využití makroprvků při řešení rozsáhlých soustav MKP [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Návrat, Tomáš

Autor předložil práci o rozsahu 34 stran. Hlavním cílem práce bylo vytvořit program pro řešení rovinných úloh pomocí metody konečných prvků. Autor pro vytvoření programu využil programovací jazyk C/C++, jako preprocesor byl využit program Blender a pro postprocesor program ParaView. Vzájemné propojení bylo zajištěno kódem napsaným v jazyce Python. Takto pojaté zpracování představuje zajímavé řešení a svědčí o dobrých programovacích schopnostech autora. Celkový dojem kazí autorova přílišná stručnost, o čemž svědčí skutečnost, že samotný program popisuje pouze na 4 stránkách. Tato skutečnost se prolíná celým textem a může u čtenáře navodit pocit obsahové chudosti práce a nedostatečné pracovitosti autora, což neodpovídá skutečnosti. Přes tyto nedostatky hodnotím práci známkou B.

Halabuk, Dávid

Práca je zameraná na využitie superprvkov pri riešení problémov mechaniky telies pomocou metódy konečných prvkov. V prvej časti autor obecne popisuje základy teórie metódy konečných prvkov a samotných superprvkov. V tejto časti mohla byť práve problematike superprvkov venovaná väčšia pozornosť. V ďalšej časti autor opisuje program, ktorý vytvoril v jazyku C/C++ a ktorý má slúžiť na simuláciu 2D úloh s využitím superprvkov. Okrem popisu samotného programu je v práci aj porovnanie programu s analytickým riešením vybraných úloh. V tejto časti nie je jasné, či výsledky uvedené v tabuľke na strane 20 sa vzťahujú na numerickú simuláciu s použitím superprvkov alebo nie. Okrem toho autor nesprávne interpretuje výsledky z tejto tabuľky, keď vplyv narastajúcej chyby prisudzuje vplyvu nelinearity, s ktorou ale v analytickom ani numerickom riešení neuvažuje. V poslednej časti je pozornosť zameraná na využitie superprvkov v programe Ansys. Taktiež je v tejto časti porovnanie výsledkov vybranej úlohy spočítanej pomocou programu Ansys a vytvoreného programu v jazyku C/C++. Najväčším problémom práce je formálna úprava a práca s literatúrou. V práci sa objavujú symboly, ktoré nie sú vysvetlené na danom mieste, ani v zozname použitých skratiek a symbolov. Taktiež chýbajú v texte odkazy na uvedené obrázky. V zozname literatúry sú použité zdroje, ktoré nie sú v práci nikde uvedené a prvá časť práce nie je úplne korektne zacitovaná. Študent preukázal znalosti tvorby MKP modelov v jazyku C/C++ a výsledný vytvorený program je schopný s inžinierskou presnosťou simulovať 2D úlohy s využitím aj bez využitia superprvkov. Práca splnila všetky ciele zadania a doporučujem ju k obhajobe.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Práce s literaturou včetně citací E

eVSKP id 108572