ČERVÍNEK, D. Zařízení pro testování malých elektrických motorů a lineárních aktuátorů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Student pracoval samostatně a zároveň byl schopen sledovat doporučení vedoucího práce i cílového zákazníka vyvíjeného zařízení. Vytvořil kompolexní zařízení sestávající z hardwaru, firmwaru (mikrokontrolér dsPIC) a softwaru pro PC. Zařízení bylo testováno zákazníkem a bez výhrad převzato. Celkově hodnotím postup řešení jednotlivých úkolů i finální výsledek jako výborné.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Práci hodnotím jako velmi slušně zpracovanou odbornou a díky zdařilé realizaci i praktickou. Doporučuji ji k obhajobě. Mám jen několik drobných připomínek / kritik. Chybí vysvětlení co je to FG signál, respektive je až v detailnějším popisu v pozdější kapitole, přičemž v práci je zmíněn už několikrát předtím. Schémata a layout by si zasloužili trochu přehlednější zpracování / grafickou úpravu. Úroveň anglického textu práce je na dobré úrovni, byť některé obraty by potřebovaly trochu přeformulovat (tu a tam je to trochu více "Čingliš" čechoangličtina), každopádně snaha se cenní a rozhodně se není třeba za jazyk, ostatně ani práci samotnou stydět. V kapitole 4.1 je zmíněna elektrická bezpečnost, zde bych možná doporučil využívat hotové zdroje s bezpečným napětím na výstupu "notebookové zdroje", například XP Power, nebo i jiní výrobci. Odpadají některé nepříjemnosti s bezpečností, potažmo i EMC testováním (i když to se samozřejmě na daný případ nevztahuje). Trochu více péče šlo věnovat popisu samotného zapojení, a klíčových komponent: na jedné straně student uvádí konkrétní typ konektorů, na druhé straně například použitý zdroj a napěťový regulátor jsou řešeny odkazem na literaturu. Napěťový dělič na obrázku 4.33 asi není úplně 5V na 3V
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 108962