KOŘÍNKOVÁ, M. Hodnocení finanční situace společnosti a návrhy na její zlepšení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.

Pavláková Dočekalová, Marie

Cílem práce bylo zhodnocení finanční situace podniku a formulování návrhů vedoucích k řešení zjištěných problémů. Studentka použila standardní metody, výsledky porovnala s hodnotami oboru a s konkurentem. Navržená opatření jsou realizovatelná. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.

Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji, včetně citací B

Vyrůbalíková, Ivana

Autorka bakalářské práce na základě účetní výkazů a dalších interních údajů analyzovala finanční situaci společnosti. Práce obsahuje několik drobných chyb v textu i tabulkách, ale celkově je formální i grafická stránka zpracována velmi dobře. Autorka použila přiměřené množství cizích zdrojů, na které správně v práci odkazuje. Teoretická část: V této části se autorka objasňuje účel finanční analýzy a rozebírá jednotlivé postupy a metody využívané při zpracování finanční analýzy a představuje jednotlivé finanční ukazatele. Praktická část: V praktické části autorka detailně zpracovala několik metod finanční analýzy. Výpočtové údaje uvádí v tabulkách a grafech, které mají přehlednější vypovídající hodnotu než pouze textová část. K jednotlivým ukazatelům uvádí vlastní komentář a srovnává s doporučovanými hodnotami. Na základě těchto analýz navrhuje několik možných řešení zlepšení situace společnosti. Vzhledem k tomu, že firma je v dobré finanční kondici, bylo pro ni těžší najít vhodná řešení. Její pohled na řešení pohledávek a zhodnocení možností financování nového objektu považuji za přínosné řešení pro společnost. Výtku mám k řešení zlepšování finanční situace pomocí mediální reklamy. Autorkou navrhované náklady jsou příliš vysoké a návratnost nejistá. Celkově má práce velmi dobrou úroveň a splňuje zadání. Práci DOPORUČUJI k obhajobě.

Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji A

eVSKP id 110638