HANUŠKA, R. Možnosti systému Sinumerik Operate 4.7 při programování CNC frézovacích center [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Polzer, Aleš

Student při vypracovávání zadaného tématu věnoval pozornost všem stanoveným cílům. Pracoval samostatně a na pravidelné konzultace se dostavoval. V předkládané práci cituje 36 literárních zdrojů, prezentuje 48 obrázků a texty doplňuje i pasážemi z vlastních vytvářených programů a specializovaných souborů pro řídicí systém CNC stroje. Klíčové programované funkce jsou pro lepší přehlednost vhodně doplněny textovými komentáři.

Trčka, Tomáš

Diplomová práce se zabývá obráběním tenkostěnných součástí, které představují důležité prvky konstrukce nejen v leteckém průmyslu. V teoretické částí se systematickou hierarchií od obecné problematiky programování se autor dostává až k cílové kapitole využití maker a uživatelských cyklů. Následně je teorie zaměřena na obrobitelnost a strategie frézování tenkostěnných součástí. Kapitola 3 se již věnuje praktické části tvorby vlastních uživatelských cyklů, v které se ovšem autor opět vrací k teorii kapitolou 3.2. V závěru je zpracována grafická podpora jednotlivých cyklů. K předkládané práci však mám určité připomínky. Například v textu jsou zmíněny tři druhy proměnných, zatímco v následující podkapitole 3.2.1 jsou uvedeny pouze dva. Není přehledně vysvětlen rozdíl mezi cyklem FREZ_T_STROM a VSTROM – autor se o cyklu VSTROM zmiňuje pouze u obrázku 34. Z obrázku 37 a textu níže není zřejmé, jak je obrobek uchycen k přípravku a co je ve skutečnosti obrobek a přípravek. V práci není sjednocen styl odkazování k obrázkům, přičemž kvalita obrázků mohla být použita lepší. Jsou zaměněny termíny jako fréza a frézka. V seznamu symbolů a zkratek jsou chybně uvedeny symboly ap a ae; nepřesně uveden symbol x; duplicitní symbol h, který současně označuje výšku i tloušťku stěny aj. Některé veličiny z textu v seznamu nejsou uvedeny vůbec – vf apod. Autor také špatně uvedl vlastní citaci předkládané práce. Přes uvedené výtky práci považuji za zdařilou a uvedenou problematiku programování za aktuální. Práci doporučuji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B

eVSKP id 107901