JANČUŠ, R. Rozpoznání osob ve snímcích z termovizní kamery [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.

Petyovský, Petr

Zadání bakalářské práce patřilo obtížností mezi běžné. Student při řešení zadání bakalářské práce musel nastudovat znalosti z oblastí počítačového zpracování obrazu a termografie. Student získal dále praktické zkušenosti při realizaci kalibračních měření. Práci jsem jako její vedoucí převzal od ing. Kalové až po prvním semestru, přesto mohu konstatovat, že student práci věnoval dostatečný čas. Pracoval iniciativně a samostatně, možnosti konzultací ale využíval v menší míře. Všechny body zadání byly splněny. Na základě nastudovaných znalostí (kap. 2-5) student vytvořil sady testovacích snímků obsahujících viditelné i IR snímky požadované v zadání (kap. 6). V dalších částech práce se věnoval nezávisle oběma úkolům rozpoznávání osob na termogramech (pomocí detekce teploty) a na snímcích ve viditelné oblasti (pomocí detekce barvy kůže). V této části řešení konzultoval nutnost využití algoritmů vyrovnání bílé, neboť při snímání testovacích snímků nebyla využita kompenzace barevné teploty světelné zdroje (kap. 7). V další části práce se zabýval fůzí obou detekčních algoritmů společně s kompenzací vzájemného posuvu středů termografického a viditelného snímku pro různé vzdálenosti snímaného objektu. Závěrečná kapitola 9 je věnována zhodnocení dosažených výsledků a vyhodnocení úspěšnosti detekce. Student věnoval řešení práce dostatek času, jednotlivé úkoly si vhodně rozvrhl. Takže se v závěru práce nedostal do časové tísně. Dosažené výsledky i formální zpracování práce svědčí o bakalářských schopnostech studenta. Předložené práci navrhuji hodnocení: dobře.

Splnění zadání B 41/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) D 13/20
Formální zpracování práce B 17/20
Využití literatury B 8/10
79

Babinec, Tomáš

Řešené zadání na téma Rozpoznání osob ve snímcích z termovizní kamery lze vzhledem k bakalářskému stupni studia zařadit mezi náročnější úkoly a to především po stránce odborné. Všechny části zadání lze považovat za splněné. Pan Jančuš se seznámil s možnostmi a použitím termovizní kamery EasyIR 4 a pořídil zadáním vyžadovanou databázi snímků. Popisu termovize a použité kamery je věnována velká část textu. Jelikož jde o práci technického charakteru, postrádám zde uvedení základních fyzikálních vztahů ve formě rovnic popisujících záření těles, emisivitu nebo převod záření na elektrický signál. Navržené algoritmy pro zpracování obrazů ve viditelném i infračerveném spektru a následná fúze dat byly implementovány v prostředí MatLab. Funkčnost detekce barvy kůže i filtrace objektů podle teploty je prezentována na několika snímcích v textu práce, širší databáze výsledků je uložena na přiloženém DVD a zpracována ve formě tabulky úspěšnosti algoritmu v přílohách. V práci mi chybí teoretický rozbor použitých metod zpracování obrazu. Student nevyužil doporučenou literaturu a v textu se omezuje pouze na zmínění názvu použitých funkcí z MatLabu a stručného přiblížení jejich chování. Fúze dat byla realizována dvěma způsoby. První způsob je prolnutí obrazů viditelného a IR spektra v jediném obraze. Druhý způsob slouží pro vyznačení detekovaných částí lidského těla ve snímcích. Pro detekci částí těla je využit jednoduchý algoritmus, který pracuje s klasifikací izolovaných pixelů podle nastavených hraničních hodnot v obrazech viditelného a současně i IR spektra, aniž by zohlednil například blízké okolí zkoumaných bodů. Domnívám se, že daná problematika mohla být lépe promyšlena a zpracována. Co se týká formálního zpracování, považuji práci za dobře strukturovanou a přehlednou. Překvapivý je ale styl použitý pro formátování matematických vztahů s tučným řezem písma. Práce jednoznačně svědčící o bakalářských schopnostech studenta. Doporučuji ji proto k obhajobě a navrhuji hodnocení C, 78 bodů.

Splnění požadavků zadání B 17/20
Odborná úroveň práce C 35/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse A 18/20