STUCHLÍK, P. Konstrukční návrh precizního manipulátoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Vetiška, Jan

Student měl vypracovat práci na téma konstrukční návrh precizního manipulátoru, který měl být schopen pracovat v prostření vakua. Tento cíl byl rozdělen do několika dílčích cílů. Nejprve měla být provedena rešerše dané problematiky. Tuto rešerši najdeme v práci jako kapitolu 3., a není příliš zdařilá. Chybí zde ukázky obdobných produktů dostupných na trhu, které by studentovy posloužily jako inspirace. Další dílčí cíl byl návrh možných variant. Zde byly požadovány schématické návrhy několika variant, jejich zhodnocení a výběr varianty pro další práci. Následuje detailní CAD, kde měl student vybrat všechny potřebné komponenty pro dané řešení a navrhnout vyráběné díly. Tento návrh měl být podpořen výpočtovou zprávou. Provedená zpráva není příliš kvalitní. Chybí schématické znázornění jednotlivých pohybových os doplněný o silové rozbory atd. Poslední cíl byl vypracovat výkresovou dokumentaci vybraných dílů. Tuto dokumentaci jsem jako vedoucí práce viděl až po odevzdání a musím konstatovat, že není příliš zdařilá. Celkově práce nemá dobrou úroveň. Navrhuji hodnocení E s podmínkou, že studen zodpoví všechny otázky oponenta a komise.

Splnění požadavků a cílů zadání E
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod F
Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry E
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii E
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D
Samostatnost studenta při zpracování tématu C

Pavlík, Jan

Autor se v předložená diplomová práce pokouší o realizaci návrhu precizního manipulátoru využitelného u elektronového mikroskopu. Úvodní část práce je až příliš obecná, přičemž se autor nepokouší o rešerši v oblasti precizních manipulátoru, která by mu posloužila jako inspirace. Je navržena trojice variant, z kterých autor jednu vybírá a tuto dále rozpracovává. Pro vybranou variantu autor vytipovává vhodné komponenty a provádí dimenzování některých prvků. Textová část práce vykazuje mnoho nedostatků, a to jak formálního charakteru, tak i stylistického atd. Jako zásadní však spatřuji nedostatky v navrženém řešení. Tyto se týkají takřka všech zvolených valivých uložení. Realizovaná výrobní dokumentace je rovněž jednou ze slabin předložené práce (např. otvory pro šrouby s tolerancí H4 a drsností Ra 0,1, atd.). Předložené řešení nepovažuji za praktický nevyužitelné pro danou aplikaci a k obhajobě práci připouštím pouze s tím, aby studen dostal šanci v rámci odpovědí na doplňující otázky korigovat zmíněné nedostatky.

Splnění požadavků a cílů zadání E
Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry E