STRNAD, J. Vliv kontaminace a degradace maziva na chování mazacího filmu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Omasta, Milan

Účelem práce je vytvořit přehled poznatků o možných vlivech detekovatelných změn maziva na chování mazacího filmu. Některé vlivy byly již dříve dostatečně popsány (vliv vody v oleji na tloušťku mazacího filmu), u jiných byly původní poznatky značně omezené (vliv oxidační degradace). Práce zahrnuje poměrně velké množství experimentů s různým zaměřením (tloušťka filmu, tření, opotřebení). Diplomant přistupoval k práci velmi zodpovědně; určité výtky lze směřovat k vlastnímu přínosu a schopnosti interpretovat dosažené výsledky. Více prostoru mohlo být rovněž věnováno funkci „on-line“ snímačů stavu maziva a smíšenému režimu mazání, ve kterém se výsledky patrně budou kvalitativně lišit. Výsledky práce byly využity při koncepčním návrhu řízení proaktivního systému mazání, který je dále testován na reálném tribologickém uzlu.

Samostatnost studenta při zpracování tématu C

Dzimko, Marián

Diplomová práca tematicky, rozsahom a kvalitou spracovania má požadované atribúty a prináša nové poznatky o limitnej únosnosti vytvoreného mazacieho filmu a vplyve kontaminácie maziva a stupňa jeho degradácie na vytváranie mazacieho filmu v modelovaných podmienkach možného využitia. Zameraním patrí do oblasti základného výskumu s výstupmi určenými pre priemyselnú prax. Diplomant splnil zadanie v rozsahu a kvalite až do štádia publikovania výsledkov v zborníku konferencie "Mazání v průmyslovém podniku". funkčnej vzorky. Pokračovanie testov, ako ho odporúča diplomant v rámci ďalšieho štúdia a výskumu, v oblasti vplyvu kontaminácie olejov pevnými z rôznych materiálov a kontaminácie vlhkosťou na veľkosť trenia a opotrebenia poskytne ďalší informácie o faktoroch ovplyvňujúcich životnosť stroje prípadne zlyhanie tribologických uzlov.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B

eVSKP id 109407