KREJČIŘÍK, P. Bezpodporový 3D tisk na 6-ti osém robotickém rameni [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Škaroupka, David

Podstatou řešeného tématu je zvyšování kvality 3D tisku technologií FFF (fused filament fabrication) přičemž předpokladem je snižování množství podpůrné geometrie. Pro naplnění cílů diplomové práce byla navržená speciální tisková strategie, vycházející z předložené hypotézy a možností kinematiky robotického ramene. Provedené experimenty prokázaly platnost hypotézy a přínos navržené strategie pro tzv. bezpodporový 3D tisk. Na předložených vzorcích je patrné, že se podařilo zvýšit kvalitu a tisknutelnost vzorků s převislou geometrií. Text diplomové práce, popis dosažených výsledků a jejich interpretace mohly být zpracovány lépe a přehledněji.

Horák, Zdeněk

Předložená diplomová práce s názvem "Bezpodporový 3D tisk na 6-ti osém robotickém rameni" je věnována aktuálnímu tématu strojírenské praxe jejímž hlavním cílem bylo navrhnout tiskové strategie, přivést konstrukční úpravy tiskové hrav a vytvoření skriptů pro realizaci experimentů. Práce je členěna do sedmi kapitol, kdy první dvě jsou věnovány přehledu současného stavu poznání. Třetí kapitola je věnována analýze problémů a stanovení cílů práce. Ve čtvrté kapitole jsou popsány použité materiály a metody, v páté kapitole student prezentuje výsledky své práce. Šestá kapitola je věnována diskusi nad výsledky a použitými metodami. Poslední kapitola je věnována závěrečnému shrnutí a zhodnocení práce. Pan Krejčiřík ve své práci poměrně podrobně rozebral celou problematiku bezpodporového 3D tisku a navrhl konstrukční úpravy tiskové hlavy. Stěžejní částí práce je analýza řady faktorů, které maji vliv na kvalitu a technické parametry 3D tisku. Na základě dílčích hodnocení těchto faktorů pak student navrhl strategie tisku pro vybrané tři fyzické modely. Své startegie následně experimentálně ověřil, kdy ze získaných výsledků pak stanovil závěrečná doporučení. Prace je psána logicky na vysoké jazykové a grafické urovni. Při řešení svých úkolů student čerpal z relevantní odborné literatury, kterou řádně citoval dle platných pravidel. K vlastní práci mám jednu připomínku. V kapitole 5.4 je popisována optimalizace procesních parametrů. V textu však není uvedeno podle jakých optimalizačních funkcí či kritérií byly parametry hodnoceny. Co a jak bylo nazváno optimem? Přes výše uvedené připomínky považuji práci za velmi kvalitní, hodnotím jí kvalifikačním stupněm A výborně a doporučuji jí k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B

eVSKP id 109443