PAULIŠOVÁ, S. Obsah aromaticky aktivních látek v nečokoládových cukrovinkách [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2018.

Vítová, Eva

Tato bakalářská práce je součástí studie, která se zabývá studiem senzorické kvality nečokoládových cukrovinek se zaměřením především na flavour a s ním související obsah aromaticky aktivních látek. Podstatou této práce bylo stanovení aromatických látek ve vybraných vzorcích kyselých želé cukrovinek (zelená barva/příchuť jablko) dostupných v běžné tržní síti. Pro jejich stanovení (resp. identifikaci) byla použita mikroextrakce pevnou fází v kombinaci s plynovou chromatografií a hmotnostní detekcí (SPME-GC-MS). Cílem bylo zjistit, zda existují rozdíly ve spektru aromatických látek mezi obdobnými vzorky od různých výrobců. Studentka projevovala o danou problematiku velký zájem, pracovala pečlivě a svědomitě. Vychází z poměrně kvalitních literárních zdrojů, na jejichž základě vypracovala velmi dobrou teoretickou část práce; při zpracování vhodně aplikovala i znalosti dosud získané v průběhu studia. Bez problémů zvládla práci s instrumentální technikou, samostatně si připravovala vzorky, správně vyhodnocovala získané výsledky. Samotná bakalářská práce je zpracována pečlivě, studentka zde prokázala schopnost vyjadřování a velmi dobrou úroveň písemného projevu. Naměřené výsledky představují velmi cenné východisko pro další experimenty v rámci navazující diplomové práce.

Kvalita zpracování výsledků A
Interpretace výsledků, jejich diskuse A
Závěry práce a jejich formulace A
Využívání konzultací při řešení práce A
Celkový přístup k řešení úkolů A
Splnění požadavků zadání A
Studium literatury a její zpracování A
Využití poznatků z literatury A

Hrstka, Miroslav

Velmi pěkná práce, která beze zbytku splnila požadavky zadání. Jednotlivé kapitoly a odstavce jsou logicky uspořádány, takže čtenář se v práci snadno orientuje, jazyková a slohová úroveň je výborná. Teoretická část jasně směřuje k objasnění pojmů potřebných pro experimentální část. Materiál a metody jsou precizně popsané. V diskusi postrádám konfrontaci s jinými autory, popř. konstatování, že literární údaje chybí. Rovněž je podle mého názoru škoda, že autorka nepopsala kvantitativní zastoupení aromatických látek u jednotlivých vzorků. Je pravda, že tato skutečnost vyplývá z chromatogramů v příloze, ale oponent by uvítal explicitní vyjádření. V závěru a v abstraktu bych vynechal odstavec popisující teoretickou část, ale to už je věcí názoru. V seznamu literatury bych vytknul nejednotné uvádění jmen autorů. I když je to chyba generátoru citací, autor by měl tuto nesrovnalost opravit. Uvedené drobné připomínky však nesnižují výbornou úroveň práce.

Splnění požadavků zadání A
Logické členění práce A
Kvalita zpracování výsledků A