PROCHÁZKA, T. Návrh rekuperačního ohříváku spaliny-vzduch [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Milčák, Pavel

Předložená bakalářská práce se zabývá návrhovým výpočtem výměníku tepla. Jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují. Bakalářská práce je zpracována na nadstandardní úrovni. Student prokázal výbornou orientaci v dané problematice. Velmi kladně hodnotím to, že se student v rámci zpracování bakalářské práce naučil pracovat se SW EES a HTRI, ve kterých výpočtové modely zpracovával. Předloženou práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou výborně/A.

Baláš, Marek

Předložená bakalářská práce zpracovává návrh rekuperačního trubkového výměníku pro předávání tepla za spalin do vzduchu. Práce je členěna do sedmi kapitol a po formální stránce splňuje požadavky kladené Vysokým učením technickým na vysokoškolské kvalifikační práce. V úvodu práce je shrnuto rozdělení výměníků včetně popisů principů. Kapitoly jsou zpracovány stručně a výstižně, rešerše je zdařilá. Kazí ji drobné chybky. V dalších kapitolách jsou popsány metody použitelné pro návrh výměníků a popis software, které lze pro návrh výměníků využít. Poslední dvě kapitoly se pak věnují samotnému návrhu a optimalizaci výměníku. Postup návrh je standardní, úroveň snižují některá nezdůvodněná zjednodušení ve volbě velikosti koeficientů. Pozitivem práce je jednak úvaha a optimalizace vypočteného výměníku a ověření správnosti výpočtu jiným a zcela odlišným typem návrhového programu. Výpočet je doplněn výkresem sestavy výměníku. Konkrétní připomínky: str. 12 – kapitola 1.2 je bez odkazů na literaturu str. 14 – je uvedeno, že „přepážky se umísťují pro zpomalení pohybu vnějšího media…“ – opak je pravdou str. 22 – není zdůvodněná volba rychlosti w=18,25 m/s str. 25 a 26 – nejsou zdůvodněny volby korekčních faktorů str. 30 – odstavec k výpočtu tlakových ztrát je příliš stručný a zmatený. Přes výše uvedené nedostatky je práce na velmi vysoké úrovni a splnila zadání v celém rozsahu. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou A / výborně.

eVSKP id 108761