ALBRECHT, L. Automatické kotle na pelety [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Baláš, Marek

Předložená bakalářská práce pojednává o vlivu různých druhů pelet na účinnost a emise automatických kotlů na biomasové pelety. Práce přehledná, jednotlivé kapitoly na sebe vhodně navazují. Úvod práce je zpracován velmi pečlivě, popis a vyhodnocení experimentu, který je v druhé části práce, je také na přiměřené úrovni. Nutno vypíchnout, že student realizoval sérii experimentů na peletovém kotli i v palivové laboratoři, kde zjišťoval potřebné vlastnosti použitých paliv. Student využíval konzultací s vedoucím práce i s pracovníky laboratoří, přenos závěru konzultací do práce však nebyl dobrý. Slabší také byla samostatnosti studenta. Po grafické stránce je práce na dobré úrovni. Práce splnila zadání i formální požadavky kladené na závěrečnou bakalářskou práci a doporučuji ji k obhajobě. Práci hodnotím známkou B – velmi dobře.

Samostatnost studenta při zpracování tématu C

Lisý, Martin

Předložená práce se zabývá energetickým využitím pelet. Práce zahrnuje jak přehledně zpracovanou část teoretickou, tak výpočtovou a experimentální. Rešeršní část je zpracována přehledně a věcně, lze vytknout pouze drobné nedostatky, zejména v kap. 3.4. Problematická je kapitola 6, která pro výpočet účinnosti používá postup dle ČSN EN 13240, což je norma pro krby a krbová kamna s ručním přikládáním. Tento použitý postup pak opomíjí ztrátu sáláním do okolí. Také přepočty emisí a v kap. 6 uváděné emisní limity nelze vztahovat na použitý automatický peletový kotel. Ve vyhodnocení experimentu je již provedeno správně přepočtení emisí, při výpočtu účinnosti je pak stejná chyba, tj. neúplné stanovení ztrát. Po formální, jazykové a pravopisné stránce je práce na odpovídající úrovni. Po získání dalších znalostí a praktických zkušeností může být student kvalitním odborníkem pro energetickou praxi. Předloženou práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou dobře/C.

Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 109420