FALTÝNEK, M. Návrhy opatření na snižování tepelných ztrát rodinného domu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Baláš, Marek

Hlavním cílem předložené bakalářské práce byl návrh opatření pro snížení energetické náročnosti domu. Tento cíl i další dílčí cíle práce byly naplněny. Práce obsahuje rešerši zateplovacích materiálů a oken, výpočet podle normy a pět variant návrhu úspor. V závěru je ekonomické posouzení návratnosti uvažovaných investic. Práce je celkem přehledná, jednotlivé kapitoly na sebe vhodně navazují. Práce má potřebné náležitosti, slušnou grafickou úroveň. Výskyt pravopisných chyb a překlepů je přiměřený délce práce. Student pracoval samostatně s využitím literatury i konzultací. Práce splnila zadání i formální požadavky kladené na závěrečnou bakalářskou práci a doporučuji ji k obhajobě. Práci hodnotím známkou A – výborně.

Chýlek, Radomír

Student v úvodních kapitolách zpracovává rešerši na tepelné ztráty domů a na různé postupy k jejich zamezení. Poté následuje výpočet tepelných ztrát vzorového domu. Následně student přichází s pěti variantami zateplení. Poslední kapitola se věnuje celkovému ekonomickému srovnání těchto variant. Tyto body práce plně korespondují s vytyčenými cíli a student je dle mého posouzení všechny splnil. Typografickou a grafickou úroveň práce hodnotím jako velmi dobrou. Zejména rešeršní část je doplněna o velké množství obrázků a text je po obsahové i jazykové stránce na velmi dobré úrovni. V textu však chybí přímé odkazování se na přiložené obrázky a tabulky. Autor se nevyhnul střídavému použití trpného a činného rodu. Student nepoužil mnoho odborných zdrojů, ale spíše praktických informací z české komerční sféry. Práce je uspořádána logicky a vhodně rozčleněna do kapitol, odstavců a myšlenek. Ve výpočtové části student zaokrouhluje ceny v korunách neadekvátně až na tři desetinná místa, odhady roční potřeby tepla v MWh/rok na čtyři a některé koeficienty na devět desetinných míst. Až na pár nepřesností ve výpočtu jsou však provedeny všechny kalkulace uvažovaných variant a student prokázal dobrou znalost dané problematiky. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou B.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B

eVSKP id 109417