GALÍK, T. Návrh zdroje tepla pro domovní vytápění [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Baláš, Marek

Hlavním cílem předložené bakalářské práce byl návrh vhodného zařízení pro vytápění rodinného domu. Tento cíl práce byl naplněn. Práce obsahuje přehled technologií, kterými lze vytápět, jsou zce uvedeny principy a jejich výhody či omezení. Následně je určena spotřeba tepla pro vzorový dům a proveden návrh vybraných technologií včetně ceny pořízení a nákladů na provoz. V závěru práce je ekonomické posouzení vybraných variant. Práce je celkem stručná, ale přehledná, jednotlivé kapitoly na sebe vhodně navazují. Práce má potřebné náležitosti, slušnou grafickou úroveň. Výskyt pravopisných chyb a překlepů je přiměřený délce práce. Student pracoval samostatně s využitím literatury i konzultací. Práce splnila zadání i formální požadavky kladené na závěrečnou bakalářskou práci a doporučuji ji k obhajobě. Práci hodnotím známkou B – velmi dobře

Chýlek, Radomír

Práce se na úvod věnuje vytvoření přehledu o možnostech vytápění. V druhé části student navrhuje čtyři způsoby vytápění, které poté z ekonomicko-praktického hlediska porovnává. Práce je doplněna množstvím obrázků, ovšem v textu na ně nejsou vytvořeny patřičné odkazy. Po stylistické a grafické stránce je práce dobrá, ovšem v návrhové části se student nevyhnul použití činného rodu. Kapitoly, ve kterých jsou popisována jednotlivá návrhová řešení, působí poněkud prázdně, kvůli velkému spodnímu odsazení stránek. V první kapitole s názvem Kotle student uvádí i solární jednotky a tepelná čerpadla, rozvrhnutí kapitol mohlo být důmyslnější. V kapitole 1.1.3 Pelety autor uvádí dotace na peletovače, myšleny jsou však peletové kotle. Student nepoužil mnoho odborných zdrojů, ale spíše praktických informací z české komerční sféry. I pro samotný výpočet pracoval s hodnotou výkonu 12 kW, která je také doporučena internetovým zdrojem. Celkově student vytyčené cíle splnil, a proto práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou C.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B

eVSKP id 109217