ONDRACZKA, L. Ultrazvukový měřicí systém pro analýzu proudění vzduchu v okolí fotovoltaického panelu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.

Vaněk, Jiří

Úkolem studenta v bakalářské práci, zadané ústavem elektrotechnologie FEKT VUT v Brně, bylo navrhnout inteligentní měřící modul pro experimentální měření proudění vzduchu kolem fotovoltaického panelu pomocí ultrazvuku. Student Lukáš Ondraczka rozpracoval návrh vysílače-přijímače ultrazvukového zařízení pro měření rychlosti proudícího vzduch, ale bohužel s časových důvodů a vzhledem k náročnosti zadání již nestihl realizovat měřící modul. Na základě výsledků studia a experimentů zpracoval bakalářskou práci v rozsahu 38 stran včetně seznamu použité literatury a seznamu zkratek. Práci doplňují tři strany příloh. Práce je rozčleněna do osmi kapitol. V první kapitole student shrnuje problematiku fotovoltaických panelů a důvody, proč měřit proudění vzduchu kolem nich. Následují kapitoly popisující způsoby měření proudění vzduch, definující ultrazvuk a jeho využití v měřícím systému. Praktická část práce je věnována popisu funkce budiče měničů, zesilovače, simulacím v prostředí PSpice a na reálných zapojeních. V závěru student hodnotí vhodnost daného zapojení pro měření. Požadavky zadání student splnil v dostatečném rozsahu. Práce je sepsána přehledně, její vnější úprava a grafické zpracování jsou na dobré úrovni. Odborná úroveň odpovídá znalostem získaným v daném oboru bakalářského studijního programu. Předložená bakalářská práce a její zpracování splňují všechny požadavky kladené na bakalářskou práci. Práci doporučuji k obhajobě.

Splnění zadání E 25/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) E 10/20
Formální zpracování práce A 20/20
Využití literatury B 8/10
63

Jandová, Kristýna

Student se ve své bakalářské práci měl zabývat tvorbou ultrazvukového měřicího systému pro analýzu proudění vzduchu v okolí fotovoltaického panelu. Práce je zpracována v rozsahu 41 stran včetně příloh a je rozčleněna do jedenácti kapitol. Práce se hlavně zaměřuje na tvorbu zesilovače, který je součástí měřicího systému. Zbytek systému je popsán teoreticky, Práce je sepsána pečlivě a přehledně, její vnější úprava a grafické zpracování jsou na dobré úrovni. Odborná úroveň odpovídá znalostem získaným v daném oboru bakalářského studijního programu. Student projevil celkovou samostatnost při řešení zadané bakalářské práce.

Splnění požadavků zadání E 10/20
Odborná úroveň práce C 35/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse C 15/20