PERNIČKOVÁ, T. Kontrola situace za vozidlem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2018.

Belák, Michal

Autorka práce v zásadě splnila cíle zadání. Na kvalitě práce a jejím výsledném hodnocení se ale podepsalo množství měně či více podstatných nedostatků. Větší pozornost a preciznost měla být mj. věnována hlavně závěrečné analýze získaných dat a jejich prezentaci. Práci doporučuji k obhajobě.

Splnění cíle a rozsahu zadání B Práce byla zpracována v souladu se zadáním a stanovenými cíli.
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem C Teoretická část práce je rozmanitá a jsou v ní uvedeny informace z rozličných oblastí. Některé kapitoly se ale jeví jako nadbytečné a naopak např. současný stav problematiky by měl být rozsáhlejší. Zejména co se týče zahraničních publikací zabývajících se problematikou lidského faktoru a měření změny směru pohledu řidiče je práce spíše nedostatečná, i když v dané oblasti bylo už co to publikováno.
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody C Studentka navrhla a a zrealizovala měření v dostatečném rozsahu. Analytická část ale pokulhává na vyhodnocení těchto dat. Analýze by to chtělo věnovat větší pozornost a mj. statisticky ji lépe vyhodnotit, tento nedostatek vychází především z nedostatečné analýzy současného stavu v teoretické části. Závěry práce pak shrnují především průměrné hodnoty vypočítané z naměřených dat ale v zásadě je nijak důkladněji neanalyzují, s výjimkou jednoho případu.
Odborná úroveň diplomové práce C Práce se jako celek nejeví zcela konzistentní. Kapitoly na sebe ne vždy logicky navazují, a v mnoha případech je návaznost zajištěna pouze jakýmisi "oslími můstky". V práci se vyskytují překlepy, gramatické chyby a často i nesprávné termíny jako např. profesní řidič atd. Všechny tyto nedostatky pak snižují celkový dojem z kvality práce, i když je zřejmé, že zejména co se týče praktického měření a vyhodnocení si práce vyžadovala mnoho úsilí.
Přínos pro praktické i teoretické využití B zjištěné výsledky a závěry lze s určitým omezením aplikovat v problematice analýzy silničních nehod.
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 B Práce s literaturou je na dobré úrovni
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň C Z formálního hlediska je práce na dobré úrovni, grafy a tabulky jsou v zásadě logicky uspořádané a dobře čitelné. Kvalita práce jak již bylo výše uvedeno pokulhává v mnoha případech na nesprávných formulacích a často i na subjektivních názorech autorky, které nejsou ničím podloženy a používaní nesprávných/neodborných/netechnických termínů jako např. úseky méně bezpečné z konstruktivního hlediska.

Bucsuházy, Kateřina

Předložená diplomová práce se zaobírá analýzou časové náročnosti vnímání situace za vozidlem. Studentka v souladu s cíly diplomové práce provedla literární rešerši. Kapitola 6, v níž je uvedena dosavadní řešená problematika však obsahuje až na jednu výjimkou (navíc doporučenou vedoucím v zadání) pouze publikace autorů z Ústavu soudního inženýrství. Studentka sama navrhla a zrealizovala měření v reálném provozu a to v dostatečném rozsahu. Následně zpracovala a vyhodnotila značné množství obrazového materiálu. Výsledky mají potenciál praktického i teoretického využití. Interpretace získaných výsledků nicméně nebyla zpracována příliš pečlivě - studentka např. vyhodnocovala z výsledků každého z řidičů (tedy např. ze dvou hodnot) průměrné nejkratší a průměrné nejdelší doby. Úroveň práce je snížena množstvím překlepů a gramatických chyb (např. vedou k pocitům nepohodlím, reakční dob se prodlužuje, nastaveny zrcátka, průzkumy by se neprováděli). Odbornou úroveň práce snižují některé nesprávné termíny - např. profesní řidič, reflexní vlastnosti člověka, normální křižovatky, úseky méně bezpečné z konstruktivního hlediska. Cíle práce, stanovené v zadání, byly splněny. Diplomová práce splňuje požadavky kladené na tento typ VŠKP, a proto ji doporučuji k obhajobě.

Úplnost vypracování B
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce B
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody C