VOJTOVÁ, A. Pracovněprávní vztahy z hlediska optimalizace mzdových nákladů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.

Musilová, Helena

Studentka se věnuje stále aktuálnímu tématu optimalizace mzdových nákladů zaměstnavatele. Teoretická část zpracovaná z dostatečného množství literárních pramenů tvoří logické východisko pro další části práce. Analytická část obsahuje posouzení problému v jeho souvislostech, přičemž studentka propojuje informace od podnikatele s vědomostmi získanými v průběhu studia. V návrhové části studentka osvědčila schopnost interpretovat poznatky a vyvodit z nich adekvátní závěry. Text má dobrou jazykovou úroveň, je vhodně strukturovaný, srozumitelný a logicky uspořádaný. Studentka užívá správně odbornou terminologii. Studentka zcela splnila cíl dle zadání a předložila několik návrhů řešení daného problému, přičemž zhodnotila ekonomické hledisko i realizovatelnost. Práce odpovídá zaměření bakalářského studijního oboru. Bakalářská práce splňuje požadavky kladené na tento typ závěrečné práce a lze ji doporučit k obhajobě.

Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji, včetně citací B

Kyrych, Vladimír

Předložená práce je rozdělena do několika částí. V první části autorka vytyčuje cíle práce, popisuje teoretická východiska a vykládá některé základní pojmy, s nimiž pak pracuje v dalších částech práce. V další části autorka analyzuje stav mzdových nákladů u kokrétního zaměstnavatele. Po provedené analýze pak navrhuje vlastní řešení pro optimalizaci stavu u vybraného zaměstnavatele. Autorka zaměstnavateli navrhuje četnější využití dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr namísto pracovní smlouvy a doporučuje využít příspěvky poskytované úřadem práce pro aktivní podporu zaměstnanosti (příspěvek na vyhrazené společensky účelné pracovní místo, příspěvek na zřízení pracovního místa pro osobu se zdravotním postižením). Navrhované řešení může být pro vybraného zaměstnavatele přínosem a úvahy autorky lze hodnotit velmi kladně, neboť k navrhovaným řešením přistupuje s kritickým nadhledem a popisuje i negativa těchto řešení. Práci lze označit za velmi zdařilou, autorka využila široké spektrum pramenů a osvojila si odbornou práci s těmito prameny.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B