HORÁK, J. Diagnostika bariérových vlastností tenkých vrstev [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2012.

Přikryl, Radek

Student prováděl v rámci své práci experimenty na poměrně složitém systému PE-CVD a charakterizoval vrstvy mimo jiné na nekomerčním laboratorním systému měření propustnosti kyslíku. Zvládnutím těchto technik a využitím literatury k sestavení své bakalářské práce splnil požadavky kladené na bakaláře.

Splnění požadavků zadání A
Studium literatury a její zpracování B
Využití poznatků z literatury B
Celkový přístup k řešení úkolů A
Využívání konzultací při řešení práce B
Závěry práce a jejich formulace B
Kvalita zpracování výsledků A
Interpretace výsledků, jejich diskuse B

Mazánková, Věra

Předložená bakalářská práce je experimentálního charakteru a je věnována diagnostice bariérových vlastností tenkých vrstev. Autor realizoval sérii experimentů, při kterých deponoval tenké SiOx vrstvy metodou plazmochemické depozice z plynné fáze. Práce vychází z 25 rešerší a je logicky členěna do 8 kapitol. V teoretické části autor popisuje možné způsoby přípravy tenkých vrstev, definuje pojem bariérové vlastnosti a metody diagnostiky těchto vlastností. Experimentální část je věnována popisu depoziční aparatury a specifikaci diagnostických zařízení. Dále následuje přehled získaných výsledků. K práci mám následující připomínky: - Bohužel v přehledné tabulce vzorků (tab.3) chybí z jakého jsou materiálu. Na fotografiích (obr.22) je uveden materiál, ale chybí číslo vzorku. - Z popisu měření OTR není jasné, jak se vypočítává propustnost fólie. Také není zřejmé, z čeho byla vypočtena chyba měření 5%. - V uvedených spektrech XPS není zobrazen popis osy y. Autor uvádí, že na obr. 19 je patrné, že se snižuje obsah uhlíku, ale v uvedených spektrech na obr. 19 uhlík není. - Jak byla přepočtena tloušťka vrstev u vzorků P_7 a P_8. - Pro přehlednost by bylo lepší výsledky v závěru zhodnotit kvantitavně a umístit do tabulky. - V práci nejsou očíslované rovnice a vztahy a autor se nevyhnul pravopisným chybám a nejednotnosti v citaci použité literatury.

Splnění požadavků zadání A
Logické členění práce A
Kvalita zpracování výsledků C