KLÍČ, D. Propojení virtuální reality s externím zdrojem dat [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Posudky

Posudek vedoucího

Kovář, Jiří

Předkládaná práce se zabývá návrhem a realizací propojení prostředků virtuální reality s externím zdrojem dat. Student se v průběhu řešení práce setkal s mnoha problémy, které víceméně překonal. Řešení ale příliš připomíná kompilaci existujících prvků, což má negativní vliv na celistvost řešení. Grafická a stylistická úprava by také zasloužila více pozornosti. Celkově považuji závěrečnou práci v podstatě za splněnou a hodnotím celkově dobře / C.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Kroupa, Jiří

Předložená bakalářská práce je zaměřena na propojení virtuální reality s externím on-line zdrojem dat. V první kapitole se student věnuje problematice virtuální reality z pohledu její historie, rozdělení, použitých technologií a dostupných zařízení. Tato kapitola je úzce zaměřena na headset zařízení a nevěnuje se tedy obecné problematice virtuální reality. Ve druhé kapitole jsou popsány použité softwarové prostředky v podobě herního enginu Unity3D a softwaru pro 3D modelování Blender. Vzhledem k tomu, že se nejedná o stěžejní část bakalářské práce je popsána až zbytečně podrobně, zejména podkapitola 3.3. Místo toho mohl student věnovat více času popisu metod umožňující propojení externích zdrojů s enginem Unity3D. Některé metody jsou sice popsány v kapitole „Návrh aplikace“, nicméně zde nejsou uvedeny všechny. Při realizaci aplikace vycházel student víceméně z cizích řešení, které použil ve své aplikaci. Příkladem je popisovaný graf, který je kompletně převzatý a student jej pouze vložil do své aplikace. Funkčnost výsledné aplikace nebylo možné posoudit, protože k práci není přiložen celý projekt, ale pouze zdrojové kódy, zajišťující propojení s externími daty. Ty ovšem vypadají funkčně, proto nevidím důvod, proč by propojení nemělo fungovat. Práce obsahuje poměrně velké množství stylistických chyb. Dále bych vytknul, že se student neodkazuje na použité obrázky a tabulky v textu práce. I přes uvedené nedostatky student splnil zadání závěrečné práce, proto ji doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením D.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Vlastní přínos a originalita E
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis D
Práce s literaturou včetně citací C
Navrhovaná známka
D

Otázky

eVSKP id 109028