PAULOVÁ, A. Daňově uznatelné náklady vybrané společnosti z pohledu daňové kontroly [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.

Kopřiva, Jan

1) Jaké sankce ze strany státu (daňová správa, OIP atd.) hrozí subjektu v případě odhalení Vámi naznačeného švarcsystému? 2) Jaké hlavní úpravy navržené v rámci Vaší práce považujete za nejdůležitější?

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací C

Hrabal, Jiří

Autorka, Bc. Alžběta Paulová, posuzované diplomové práce na téma „Daňově uznatelné náklady vybrané společnosti z pohledu daňové kontroly“ si vymezila za cíl provést analýzu vybraného subjektu a zhodnotit rizika v případě daňové kontroly, poskytnout návrhy, které by společnosti mohly pomoci při prokazování skutečností u správce daně, případně navrhnout řešení, které by tyto rizika zcela eliminovala. Z pohledu oponenta této práce mohu konstatovat, že stanovený cíl autorka splnila. Diplomová práce je členěna do kapitol, které na sebe logicky navazují. Za velké pozitivum této práce považuji jednak proložení textu tabulkami a grafy s vlastním (autorským) zpracováním příslušných relevantních dat, a jednak v teoretické části práce časté odkazy na aktuální judikaturu, která má v současné době značný dopad na praktické použití daňových předpisů. V praktické části pak autorka prokázala schopnost aplikace zjištěných poznatků na případ konkrétní společnosti, když navrhla opatření pro snížení rizik plynoucích z případné daňové kontroly. Formální provedení práce a použitý jazyk jsou rovněž dle mého názoru na dobré úrovni. K práci nemám zásadních připomínek, okrajově lze zmínit občasné překlepy, jejichž četnost je zcela minimální. Tuto diplomovou práci doporučuji k obhajobě s navrhovaným hodnocením B – velmi dobře.

Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji B

eVSKP id 110627