KLACLOVÁ, D. Stanovení hodnoty podniku výnosovou metodou [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.

Karas, Michal

Ocenění je náročným tématem, které využívá řady předpokladů ohledně budoucího vývoje. V rámci práce je ocenění provedeno technicky správně, ale zdůvodnění předpokladů je poměrně slabší. V rámci obhajoby by bylo vhodné lépe objasnit problematiku neprovozní hotovosti k datu ocenění. Stanovená provozně nutná hotovost se jeví jako relativně nízká, přičemž tato hodnota není stanovena nijak s přihlédnutím specifik oboru.

Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C V porovnání s historickým vývojem se prognózovaný zisk jeví jako podhodnocený, což by zkreslovalo ocenění směrem dolů. Na druhou stranu jsou investice do provozně nutného pracovního kapitálu pro první rok prognózy odhadovány jako kladné, tj. počítá se s razantním uvolněním ČPK, což by vedlo ke zkreslení odhadu hodnoty směrem nahoru. Změna v ČPK není vysvětlena ani jinak obhájena.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D Diplomantka zaměňuje pojmy úroková sazbu úvěrů a náklady na cizí kapitál (viz str. 90 a 92 práce).
Praktická využitelnost výsledků D
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací C

Čižinská,, Romana

V diplomové práci není specifikována hledaná kategorie hodnoty zohledňující objekt, subjekt a účel ocenění. Výsledek tak není možno interpretovat. Odkazy na literaturu jsou nepřehledné - autorka v textu využívá odkazy na poznámky pod čarou, z nichž není patrný rok vydání publikace. Například často odkazovaná publikace Maříka a kol. (nikoliv pouze Maříka či dokonce "pana Maříka", jak uvádí diplomantka), přitom existuje v několika vydáních. Samotné výnosové ocenění v kapitolách 7 až 11 je postaveno na zjednodušené argumentaci ohledně prognózované výše jednotlivých generátorů hodnoty a finanční plán tak není podložen solidní a detailní analýzou a zdůvodněním. Z metodického hlediska je nicméně postup v zásadě v pořádku, o čemž svědčí rovnost zjištěných výsledků metodou EVA a DCF.

Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D
Praktická využitelnost výsledků E