KUBA, P. Chránění generátoru při nesymetrickém zatížení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.

Orságová, Jaroslava

Zadání této bakalářské práce je zpracováno v celém svém rozsahu a na velmi dobré odborné úrovni. Autor vytvořil velmi propracovaný a ucelený návod na laboratorní úlohu a díky tomu lze tuto práci skutečně využít jako kvalitní pomůcku při výuce v laboratořích. Text práce prokazuje, že autor se ve zpracovávané problematice velmi dobře orientuje a své poznatky dokáže správně a jasně formulovat. Během zpracování zadání byl student velmi svědomitý a aktivní a věnoval měření a testování ochrany v laboratoři mnoho času. Po formální stránce práce odpovídá požadavkům kladeným na odborný text a její grafické zpracování je skutečně velmi zdařilé. Výhradu mám pouze ke stylu písma používaném pro proměnné (autor nepoužívá kurzívu) a dále mi chybí v kapitole 2.5 zmínka o testované ochraně a jejím principu. Ten je v práci uveden velmi stručně až v kapitole 5, což mi vzhledem k zaměření kapitoly nepřipadá jako příliš šťasné řešení.

Splnění zadání A 50/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 20/20
Formální zpracování práce B 17/20
Využití literatury A 10/10
97

Paar, Martin

Práce se zabývá problematikou chránění generátoru při nesymetrickém zatížení. V úvodu práce jsou popsány důvody nesymetrie v elektrizační soustavě a její vlivy na generátor. Druhá část práce je zaměřena na nastavení a testovaní ochran proti nesymetrii a praktickou aplikací za použití ochrany REM 543. Celkové zhodnocení práce je popsáno v závěru. Studentem sepsaná práce je velmi pěkně graficky zpracována a z obsahové stránky lze autorovi pouze vytknout jistou chaotičnost a absenci zhodnocení u kapitoly zabývající se testem Cooling time. Práce splňuje všechny body zadání, proto ji doporučuji k obhajobě.

Splnění požadavků zadání A 20/20
Odborná úroveň práce A 49/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse B 17/20