ŠAFRÁNKOVÁ, P. Charakteristika šťávy z plodů černého bezu na základě vybraných chemických parametrů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2009.

Hrstka, Miroslav

Cílem předložené bakalářské práce bylo stanovit vybrané chemické parametry ve šťávě z plodů pěstovaných a planých rostlin bezu černého. Práce byla limitována nedostatkem vzorku a také obtížností matrice. U některých parametrů bylo možné srovnání s literárními údaji, u jiných nikoliv, neboť příslušné parametry nebyly publikovány. Autorka zpracovala téma dle mého názoru výborně, požadované zadání bylo splněno, výsledky byly adekvátně interpretovány, u publikovaných parametrů se autorka se zdarem pokusila také o diskusi. Text je logicky uspořádán, je přehledný a čtivý.

Splnění požadavků zadání A
Studium literatury a její zpracování B
Využití poznatků z literatury A
Kvalita zpracování výsledků A
Interpretace výsledků, jejich diskuse A
Závěry práce a jejich formulace A
Využívání konzultací při řešení práce A
Celkový přístup k řešení úkolů A

Vespalcová, Milena

Bakalářka Petra Šafránková předkládá ucelenou a vyváženou bakalářskou práci. Rešeršní část shrnuje přehledným způsobem podstatné informace o bezu černém z hlediska botanického, farmakologického i pěstitelského. V experimentální části autorka stanovila podle norem základní kvalitativní parametry bezové šťávy, výsledky odpovídajícím způsobem vyhodnotila a prezentovala, případně porovnala s literaturou. Celá práce je členěna do logicky navazujících kapitol. Velmi vysoce hodnotím zejména jazykovou a literární stránku textu. Výhrady mám ke zdrojům informací, z nichž autorka čerpala. Cituje pouze 2 články z recenzovaných odborných časopisů. Domnívám se, že na bakalářskou práci je to málo. Dále bych chtěla upozornit autorku, že plodem bezu černého jsou vícesemenné malvice, nikoli bobule, jak je mylně v textu uvedeno např. na str. 9 v první větě prvního odstavce. Předložená bakalářská práce splňuje zadání i všechny ostatní předpoklady, aby byla doporučena k obhajobě. Celkově práci hodnotím stupněm výborně/A.

Splnění požadavků zadání A
Logické členění práce A
Využití literatury a její citace B