MEDUNA, M. Modernizace brzdového stanoviště pro osobní automobily [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.

Posudky

Posudek vedoucího

Svída, David

Úkolem diplomanta bylo provést konstrukční návrh modernizace stávajícího brzdového stanoviště pro osobní automobily umístěné na Ústavu automobilního a dopravního inženýrství. Stávající stanoviště je bezmála třicet let staré a již svými parametry nedostačuje pro měření současných osobních vozidel. Diplomant se proto musel podrobně seznámit se současnou konstrukcí a následně vybrat tu konstrukční část, kterou je vhodné upravit. Jako optimální řešení nakonec vyšlo vložení převodovky mezi zkušební válec a samotný zatěžovací dynamometr. Diplomant provedl návrh této převodovky a následný kontrolní pevnostní výpočet. K řešení diplomové práce diplomant přistupoval odpovědně, se snahou zvládnout jak část teoretickou, tak především návrh samotné konstrukce. Využíval konzultací a potřebných podkladů k řešení, a to jak domácí tak i zahraniční odborné literatury a elektronických databází, včetně dokumentace k použitému vybavení. S jejich využitím pak dospěl k návrhu možné modernizace brzdového stanoviště.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Blaťák, Ondřej

Diplomová práce pana Meduny je zaměřena na modernizaci brzdového stanoviště pro osobní automobily, jež je instalováno v laboratořích ÚADI. Celou diplomovou práci je možné rozdělit do několika částí. První část je věnována obecně rozboru obdobných brzdových stanovišť, které dnes nabízejí světoví výrobci. Další část se věnuje současnému provedení válcové zkušebny na ÚADI. V dalších kapitolách jsou již navrženy konkrétní kroky pro upgrade stanoviště, především s ohledem na možné testování vozidel s vyšším výkonem. Poslední část je zaměřena na konstrukci převodovky, která by mohla být vložena mezi zkušební válec a dynamometr. V této kapitole je rovněž proveden návrh ozubených převodů a také pevnostní analýza převodové skříně. Tato diplomová práce je dobře srozumitelná a členěná. Provedení práce je jak po stránce grafické tak i obsahové na dobré úrovni. Diplomant prokázal schopnost využít znalosti ze studované specializace ke zvládnutí úkolů, které byly na něj, jakožto řešitele diplomové práce kladeny.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 19183