KUČERA, P. Bezdrátový přenos letových údajů z letounu na krátkou vzdálenost [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.

Prokopec, Jan

Diplomová práce studenta Petra Kučery "Bezdrátový přenos letových údajů z letounu na krátkou vzdálenost" odpovídá zadání a všechny zadané úkoly byly v práci splněny. Práce obsahuje popis možného řešení v míře nezbytně nutné pro základní realizaci systému. Je zde nastíněn hrubý návrh řešení odpovídající zadaným požadavkům. Autor vycházel z předepsané literatury a pracoval s dalšími zdroji. Student se pravidelně účastnil konzultací a diskuzí o možném způsobu řešení problému vzniklých při návrhu systému. Studentem navržené řešení je funkční a aktuálně ve formě nedokončeného prototypu z důvodu problémů s dostupností některých částí systému. Po odborné i formální stránce má práce průměrnou úroveň. Obsahuje na několika místech zbytečné "výplňové" části. Z hlediska členění chybí jasné uspořádání kapitol. Chybí také rozdělení celého textu práce na teoretický a praktický popis s uvedením různých variant, výhod a nevýhod celého a dílčích řešení. Posudek vypracoval externí vedoucí práce Ing. Vladimír Machula.

Splnění zadání C 39/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) D 12/20
Formální zpracování práce F 6/20
Využití literatury E 5/10
62

Maršálek, Roman

Zadání diplomové práce je možné považovat za slpněné. Student navrhnul koncepci zařízení pro přenos letových údajů z akrobatického letounu a podstatnou část jednotlivých HW subsystémů realizoval. Navržený přenos dat v pásmu 868MHz ale nebyl ověřen. Autor tento fakt zdůvodnil nedostatkem finančních prostředků na nákup RF modulů TinyPro. Namísto toho autor uvádí ověření přenosu letových údajů pomocí již existujícího zařízení, využívaného pro přenos video signálu. V práci mi ale chybí bližší informace o provedených testech. Dle zběžného prohledání internetu se cena modulů pohybuje řádově okolo 60 EUR. Na str. 26 student uvádí přenosovou rychlost kanálu 9,6 kbit/s. Při pohledu do literatury [10] jsem nalezl dva módy - 4.8kbit/s (multichannel) a max. 38,4 kbit/s. (singlechannel). Ve vztahu pro energetickou bilanci jsou zřejmě špatně znaménka (rovnice 4.6). Autor nad rámec práce navrhl i možnou koncepci spojení se dvěma letadly. Práci doporučuji k obhajobě.

Splnění požadavků zadání C 14/20
Odborná úroveň práce D 32/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse E 11/20