BARTAL, B. Návrh a implementace komunikačního protokolu pro výměnu zpráv mezi přístupové body WLAN sítě přes IPv6 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2012.

Molnár, Karol

Student Boris Bartal ve své bakalářské práci řeší přenos systémových informací mezi WLAN přístupové body pomocí vlastního protokolu využívajícího skupinový přenos nad IPv6. Bakalářská práce postupně popisuje všechny klíčové prvky tohoto systému. V práci je vidět snaha o omezení teoretického výkladu na nezbytné minimum (především kapitoly zabývající se zhodnocením vlastností protokolu IPv6 a vlastnostmi a podpůrnými nástroji pro skupinový přenos) a výrazné zaměření na praktickou realizaci. Z obsahového hlediska bych navíc uvítal další kapitolu, která by spojila dohromady popsané části systému a vývojový diagram výsledného programového řešení. Také jsem očekával, že bude věnován větší prostor pro samotné vyhodnocení zachyceného provozu. Kapitoly práce mají přehlednou logickou vazbu. Vytýkám pouze relativně velký počet pravopisných chyb, malý počet a navíc v jednom případě nestandardní odkaz na použitou literaturu („[reference BMTD]“ v kapitole 2.1) a velké množství strohých vět, jako např. v prvním odstavci závěrečné kapitoly. Závěrem bych konstatoval, že bakalářská práce splnila vytýčené cíle a postup a dokumentaci řešení bakalářské práce hodnotím známkou dobře/C. Ve spojitosti s popisem v kapitole 5.1 zeptal bych se studenta, proč bylo ve struktuře „addrinfo“ nastaveno proměnné „ai_socktype“ na hodnotu „SOCK_STREAM“, a jaké výhody a nevýhody přináší toto nastavení?

72

Jelínek, Mojmír

Bakalářská práce se zabývá problematikou komunikace mezi přístupovými body bezdrátové sítě s využitím unicastového a multicastového přenosu pomocí protokolu IPv6. Hlavním přínosem práce je příprava virtuálního linuxového operačního systému v zařízení Mikrotik RouterBoard 433. První část práce se zabývá teoretickým rozborem použitého zařízení Mikrotik, dále pak systémem OpenWrt a plynule navazuje na detailní popis jednotlivých částí aplikací. Zde bych vytknul chybějící vývojový diagram resp. návrh architektury celého řešení. Z článku není patrné proč studen využil funkce WDS a rovněž zde nejsou popsány jiné možnosti spojení bezdrátových sítí. Cílem práce je i zachytávání provozu a analýza obsahu zachzcených dat, ovšem tyto výstupy v práci nejsou vůbec zahrnuté (nějaké obrázky jsou sice v příloze, ale není na ně v textu odkázáno). Poslední výtka je k závěru práce, který je velmi strohý. Z hlediska gramatiky a celkové úpravy, až na drobné chyby, je práce vpořádku. Obecně lze říci, že student hlavní cíl práce splnil, proto doporučuji práci k obhajobě s celkovým hodnocením C/75 bodů.

75

eVSKP id 52128