NEUWIRTH, Z. Simulátor pro ověření funkce bezpečnostních pásů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.
Téma práce bylo komplikováno dodatečným požadavkem na univerzální využití simulátoru, což značně přesahovalo původní zadání. Student se s touto problematikou dobře vypořádal. Trochu nepřehledná mi připadá kapitola pevnostních výpočtů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Cíle v zadání diplomové práce se neshodují s cíli stanovenými diplomantem v kapitole 3 na staně 22. Původním cílem byl návrh na doplnění stávajícího simulátoru UAMK volantem, měřením a záznamem rychlosti a přípravkem na snímání videokamerou. Diplomant si však vymezil nové cíle. Gravitační princip pohybu vozíku po nakloněné rovině nahradil novou horizontální konstrukcí dráhy simulátoru s pohonem vozíku lineárním pneumatickým motorem. V teoretické části práce považuji za nedostatek absenci podrobné analýzy dráhových, resp. časových, závislostí kinematických veličin (rychlosti a zrychlení) pohybujícího se vozíku simulátoru v jednotlivých fázích pohybu v daném dráhovém rozsahu (intervalu). Jsou to fáze: - rozběh vozíku při působení síly pneumatického motoru - uvolnění vozíku (bez působení vnější síly) - zastavování (brzdění)lineárním hydraulickým tlumičem nárazu, event. nárazem na gumové bloky. Dále v práci chybí schéma pneumatického obvodu a specifikace jednotlivých prvků navrhovaného pneumatického systému. Na velikosti průtoku stlačeného vzduchu do motoru i z motoru se svými propustnostmi (odpory) podílejí všechny prvky na vstupní a výstupní větvi. Pro geometrický objem, průměr pístu a zdvih vybraného bezpístnicového pneumatického motoru, požadovanou maximální rychlost by se měly stanovit potřebný normovaný průtok, maximální rozměry propojovacího potrubí, resp. hadic, a spotřeba vzduchu. Výkresová dokumentace je zpracována v minimálním rozsahu, pevnostní výpočty konstrukce vozíku jsou provedeny MKP. Předloženou diplomovou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 20513