DUFKA, Z. Detekce krajiny v obrazech [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2012.

Číka, Petr

Student během řešení diplomové práci nevyvíjel přílišnou aktivitu. Během semestru jsem s ním v podstatě nepřišel do styku. Při blížícím se termínu odevzdání však začal k řešení problému aktivně přistupovat, práci dokončil a odevzdal. Zadání práce bylo splněno, očekával jsem však více propracovanou metodu. Ta však nemohla být vyvinuta díky laxnímu přístupu studenta. Z uvedených důvodů doporučuji danou práci klasifikovat známkou C/71 bodů-

71

Křupka, Aleš

Předložená bakalářská práce se zabývá detekcí objektů v obraze, zaměřuje se především na určení, zda zkoumaný obraz obsahuje krajinu. Práce je rozdělena do třech částí. První část obsahuje teoretický popis studovaných přístupů pro detekci objektů, jedná se o detekci metodou Viola-Jones a metodou využívající histogramu orientovaných gradientů. Dále jsou zde popsány barevné modely a jejich využití pro extrakci příznaků z obrazu. V druhé části práce jsou testovány a shrnuty dvě převzaté implementace metod, které se pro detekci krajiny ukázaly jako nevhodné. Proto student sestavil metodu detekující krajinu v obraze založenou na porovnávání procentuálního výskytu určité barevné složky s empiricky stanovenou prahovou hodnotou. V závěru práce je tato metoda testována v závislosti na různých parametrech. Princip navržené metody je poměrně jednoduchý, extrakce příznaků je prováděna pouze z pevně dopředu daných segmentů. Zde by se jako lepší řešení nabízelo použití některé z metod segmentace, která by umožnila extrakci příznaků ze segmentů daných obsahem konktrétního obrazu. Po formální stránce má práce dobrou grafickou úpravu, obsahuje však několik překlepů či nepřesností. Např. tabulka 2.1 popisuje použití 100 testovacích obrázků, ale výsledky udává jen pro 50 z nich. Obr. 3.4 je označen jako falešně pozitivní, ačkoliv obsahuje krajinu. Popis vztahu 1.28 vysvětluje proměnné, které ve vztahu nejsou vůbec obsaženy. I přes uvedené výhrady lze konstatovat, že zadání práce bylo splněno.

86

eVSKP id 52191