VODIČKA, R. Metody pro doplňování chybějících dat v obrazu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2012.

Rajmic, Pavel

Pan Radek Vodička se s tématem doplňování chybějících dat v obraze porovnal se ctí. Jak se ukázalo během řešení práce, nebylo možné sehnat k doporučeným (komplikovaným) metodám příslušný software. Pan Vodička si však poradil tak, že se doporučenými postupy inspiroval a napsal svoje algoritmy, které na určitých typech úloh fungují. Z programátorského hlediska by bylo možné ledacos zefektivnit, ale na druhou stranu, student začínal s Matlabem tzv. od nuly.

85

Špiřík, Jan

Zadání práce nebylo zcela splněno. Porovnání obrázků bylo provedeno pouze slovně. Chybí srovnání obrazů pomocí objektivních ukazatelů. Subjektivní hodnocení je pak psáno velice neodborně až populárně. Práce se zabývá třemi základními přístupy pro inpainting. Výsledky těchto metod jsou subjektivně diskutovány na příkladech z jednotlivých zdrojů literatury. Seznam obrázků je velice nepřehledný a pojmenování jednotlivých obrázků nedává bez celkového kontextu žádný smysl (např. obrázek č. 3.10: IK=1 (2:29:37)). V práci chybí obsah přiloženého CD pro snažší orientaci, jelikož program není bez předchozího nahrání testovacích obrazů do určených adresářů ihned spustitelný. Student pak naprogramoval dva algoritmy. Tyto algoritmy jsou založeny na základních vlastnostech dvou algoritmů z teoretické části práce. Samotné provedení je velice nepřehledné. Student nepoužívá funkce, vše je realizováno pomocí skriptů bez GUI. Tudíž změna vnitřního parametru algoritmu vyžaduje znalost všech skriptů v adresáři. Student popisuje význam proměnných, ty jsou však po provedení skriptů smazány. Také použití modré barvy pro identifikaci chybějících částí obrazu není příliš vhodné. Práci doporučuji k obhajobě s hodnocením 63/D.

63

eVSKP id 52199