HOLAIN, M. Dálkově řízená meteostanice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.

Háze, Jiří

Student si téma bakalářské práce vybral na vlastní žádost, neboť se problematice návrhu elektronických obvodů a programování mikrokontrolérů věnuje delší dobu. Jedná se o návrh a realizaci meteostanice, která je schopna data zpracovávat bezdrátově. Zadání práce bylo splněno, v současné době je dokonce laděna vyšší verze programového vybavení tak, aby se funkce meteostanice ještě rozšířila. Student pracoval v průběhu celého řešení projektu naprosto samostatně, na konzultace docházel vždy připraven s množstvím nápadů a návrhy na jejich řešení. Vzhledem k výše uvedenému je nutné konstatovat, že byly maximálně využity i informační zdroje potřebné k realizaci meteostanice. Práce je po formální stránce lehce atypická a to z toho důvodu, že teoretický úvod k dané problematice není třeba příliš rozvádět a řešitel se zaměřil zejména na návrh zařízení, výběr vhodných modulů, konstrukci, naprogramování a oživení celého přístroje. Na základě těchto informací navrhuji hodnocení stupněm A.

Splnění zadání A 48/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 20/20
Formální zpracování práce A 18/20
Využití literatury A 10/10
96

Šteffan, Pavel

Martin Holain, student bakalářského studijního programu Mikroelektronika a technologie, vypracoval bakalářskou práci na téma Dálkově řízená meteostanice. Cílem práce bylo navrhnout a realizovat meteostanici, která umožňuje měření teploty, vlhkosti a tlaku vzduchu. Práce je rozdělena (mimo úvod a závěr) do pěti kapitol, které na sebe navazují. Kapitola 2 se věnuje koncepci meteostanice, kapitola 3 částečně připomíná teoretický úvod a srovnává možné způsoby řešení pro měření požadovaných veličin. V kapitole 4 je popsána samotná konstrukce zařízení. Kapitola 5 krátce zmiňuje vytvořený software pro PC. V poslední kapitole je pak popsána celková funkce meteostanice. Všechny kapitoly jsou vyvážené, grafická úroveň práce je velmi dobrá, použité obrázky jsou v dostatečné kvalitě. Na přiloženém CD je uložena elektronická verze diplomové práce a kódy zdrojových programů. K formálnímu zpracování práce mám několik výhrad. Jako velmi krátký hodnotím abstrakt, který je jak v české, tak anglické verzi pouze na jeden a půl řádku. Nestandardní je také vložení všech příloh pouze do klopy na zadní stranu práce, i když číslování stran pokračuje jako by byly součástí práce. U obr. 7 chybí citace na zdroj, ze kterého je obrázek vykopírován, v tomto případě na katalogový list. Seznam literatury obsahuje 11 odkazů na webové stránky a dva odkazy citují článek v A radiu. V práci se vyskytlo několik překlepů a pravopisných chyb. Těžiště práce je v návrhu zařízení, student navržené zařízení zkonstruoval. V práci postrádám výsledky zkušebních měření, které by ukázaly, že je zařízení funkční. Při návrhu student prokázal odborné znalosti v analogových a digitálních obvodech. Student beze zbytku splnil stanovené zadání a jeho řešení je přínosné. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou velmi dobře.

Splnění požadavků zadání A 20/20
Formální zpracování práce E 5/10
Interpretace výsledků a jejich diskuse C 15/20