BILÍK, J. Laboratorní úlohy pro mikrokontroléry HCS 08 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.

Posudky

Posudek vedoucího

Macho, Tomáš

Hlavním úkolem pana Jana Bilíka bylo navrhnou a realizovat laboratorní úlohy pro mikrokontroléry firmy NXP rodiny HCS08 demonstrující práci se sériovými sběrnicemi (1-Wire, IIC a SPI). Pro laboratorní úlohy měl vytvořit srozumitelné návody. Bakalářská práce navazovala na semestrální práci. Pan Bilík disponoval solidními znalostmi z oblasti mikroprocesorové techniky a programování v jazyce C. Ze začátku se bránil používání vnitřních periferních modulů mikrokontroléru (např. IIC) a vše chtěl řešit softwarovým ovládáním binárních vstupů/výstupů. Podařilo se mi jej přesvědčit, aby využil již hotového hardware a použití periferních modulů zakomponoval do své bakalářské práce. Pracoval samostatně, zodpovědně, dosažené výsledky konzultoval s vedoucím práce. Jisté problémy měl s logickou stavbou textu bakalářské práce. Jako vedoucí navrhuji hodnotit práci pana Jana Bilíka známkou C/75 bodů.

Navrhovaná známka
C
Body
75

Posudek oponenta

Petyovský, Petr

Zadání bakalářské práce Jana Bilíka patřilo mezi středně obtížné. Požadovaným výsledkem práce bylo provést návrh a realizaci nových úloh do kurzu Mikroprocesorová technika, vyučovaném zde na UAMT. Student tento kurz musel absolvovat a proto, měl již zpracování prvního bodu zadání značně zjednodušeno, neboťs vývojovým kitem požadovaným v zadání se již obeznámil v předchozím studiu. Student navrhl a realizoval vhodný doplňkový přípravek demonstrující připojení periferií a jejich komunikaci po sériových sběrnicích: I2C, SPI, 1-wire. Navrhl vhodné knihovny funkci pro ovládání zvolených periferií na těchto sběrnicích, ale k bodu 4 zadání (Vytvořte pro laboratorní úlohy srozumitelné návody) mám výhrady. Student v rámci bodu 2 navrhl vhodné úlohy demonstrující připojení požadovaných obvodů a v textu popsal principy a fungování zvolených sériových sběrnic. Navrhl a realizoval kompletní knihovny pro obsluhu sběrnic a to velmi často nad rámec zadání dokonce ve dvou variantách (implementace využívající HW moduly mikrokontroleru a implementace využívající pouze SW emulaci HW modulů). Při řešení zadání č. 3 student navrhl, realizoval a oživil prototyp DPS doplňkového přípravku obsahující požadované periferie a který je možné připojit k původnímu vývojovému kitu TWR-S08LH64. V této části textu práce silně postrádám závěrečnou finanční rozvahu nad cenou realizace celkového počtu 30 doplňkových přípravků pro celou výukovou laboratoř. Ohledně zmiňovaného 4. bodu zadání, kde bylo úkolem realizovat srozumitelné návody úloh, student ponechal většinu práce nesplněnou a lze tedy říci, že realizoval tento bod pouze na minimální úrovni. Student pravděpodobně podcenil časovou náročnost zpracování tohoto bodu práce a dostal se do časové tísně, neboť z požadovaných srozumitelných návodů laboratorních úloh student realizoval pouze seznam požadovaných kroků zadání, bez jakéhokoliv teoretického rozboru či odkazů na literaturu, kde je možné nastudovat znalosti nutné k realizaci jeho úlohy. Dále postrádám schémata propojení modulů, nutná nastavení symbolických konstant ve studentem realizovaných knihovnách či rozbor časové náročnosti. Bakalář takto nutí budoucího řešitele svých úloh defakto přečíst celou svoji bakalářskou práci, kde jsou tyto informace postupně uvedeny. Formální zpracování práce je na průměrné úrovni. Práce obsahuje vyšší množství překlepů či opakujících se výrazu, což zbytečně snižuje úroveň textu a komplikuje orientaci čtenáře. Z úrovně zpracování textu práce odhaduji, že student pravděpodobně nevěnoval zpracování textu práce v rozsahu, který dané zadání požadovalo. Zvládl zrealizovat jednotlivé demonstrační zdrojové texty jednotlivých zadání, ale bohužel je již nezvládl zdokumentovat v návodech pro jednotlivé laboratorní úlohy. Přes uvedené nedostatky mohu konstatovat, že předložená práce svědčí o bakalářských schopnostech studenta, ovšem spíše na průměrné úrovni a práci tedy doporučuji k obhajobě. Studentovi navrhuji hodnocení diplomové práce stupněm: Dobře - C. (70).

Navrhovaná známka
C
Body
70

Otázky

eVSKP id 111043