KUČERA, O. Vstupní nízkofrekvenční předzesilovač pro laboratorní výuku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2015.

Posudky

Posudek vedoucího

Kratochvíl, Tomáš

Úkolem studenta Ondřeje Kučery bylo vytvořit kompletní teoretický a praktický návrh laboratorního přípravku vstupního audio předzesilovače pro laboratorní výuku v předmětu Nízkofrekvenční a audio elektronika, který je vyučován v bakalářském studiu oboru B-EST. Zadáním byl požadován funkční laboratorní přípravek, komplexní podklady k návrhu, laboratorní úloha a ověření funkčnosti. Předpokladem bylo nízkošumové konstrukční provedení z diskrétních a integrovaných prvků a možnost standardních audio měření (amplitudové frekvenční charakteristiky, citlivost, přebuditelnost, harmonické zkreslení apod.). Mohu konstatovat, že student předložil k obhajobě poměrně kvalitní návrh i zadáním požadovanou realizaci, kdy v konstrukci vlastní koncepce použil osvědčené integrované obvody NE5532, NE5534 a diskrétní prvky BC550B a BC560C. Přípravek zahrnuje vstupy s RIAA korekcí a mikrofonní vstup s citlivostí 3 mV a linkový regulovatelný LINE a neregulovaný AUX s citlivostí 200 mV. Teoretický návrh, praktická realizace i samotné laboratorní měření, včetně demonstrace funkčnosti a fotodokumentace, dokládá dobrou funkčnost navrženého přípravku a možnost zařazení do laboratorní výuky. Rovněž formální stránka předložené diplomové práce (90 stran včetně příloh, použitá literatura, konstrukční dokumentace, laboratorní úloha) je na poměrně dobré úrovni. Až na občasné nepřesné formulace a drobné chyby ve vyhodnocení výsledků nemám k předložené práci žádné zásadní připomínky. Závěrem shrnuji, že zadání bylo ve všech bodech splněno. Student pracoval samostatně, kdy na pravidelných konzultacích prezentoval postupně dosažené výsledky. Rad bych současně poukázal na pečlivé časové rozvržení prací a velmi dobré dosažené výsledky. Bakalářskou práci Ondřeje Kučery jednoznačně doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení A/87 bodů.

Navrhovaná známka
B
Body
87

Posudek oponenta

Kaller, Ondřej

Student měl v bakalářské práci realizovat přípravek pro laboratorní výuku a navrhnout laboratorní úlohu pro kurz nízkofrekvenční a audio elektronika. Zadání bylo splněno. Student přejal několik zapojení vstupních a korekčních zesilovačů z literatury, simuloval jejich parametry a tyto zesilovače realizoval ve formě laboratorního přípravku. Z tohoto pohledu lze kladně hodnotit i velice špatné parametry realizovaných zesilovačů jako dobrou pedagogickou demonstraci těchto jednoduchých zapojení. Oponent však vyjadřuje vážné pochyby o schopnostech studenta posoudit výsledek své práce. Z naměřených modulových charakteristik zesilovačů vyplývá, že až na výjimky mají tyto zesílení menší než 0 v decibelové míře. Konkrétně (0 ÷ -50 dB). Pomineme-li, že tyto hodnoty jsou špatně vypočítané, student se v práci nijak nepozastavuje nad faktem, že většina jím realizovaných zesilovačů signál tlumí. Rozsah vypracované zprávy je nadstandardní. Formální stránka práce je na průměrné úrovni. Student se místy vyjadřuje netechnicky, například: “Jedná se o nesymetrický vstup, který má jeden aktivní vodič a ten je omotaný kolem dokola dalším vodičem. “ Zpráva též obsahuje pravopisné, stylistické a sémantické chyby. Práce s literaturou je na dobré úrovni. Celkově navrhuji hodnocení 60 body, tedy stupněm D.

Navrhovaná známka
D
Body
60

Otázky

eVSKP id 84617