BÁRTEK, P. Termodynamika proudových motorů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.
Obsahem práce je Termodynamika proudových motorů. Text má 42 stran textu. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text. Práce obsahuje všechny povinné části. Student pracoval samostatně a práci pravidelně konzultoval. Student k práci využil větší množství zdrojů zejména zahraničních. Zdroje správně citoval. Téma práce bylo velmi široké. Student se seznámil s celou historií i současným stavem vývoje proudových motorů a na základě toho dospěl ke správným závěrům, které formuloval v podrobném závěru práce. Student prokázal schopnost samostatné práce, splnil podmínky zadání, práce obsahuje všechny náležitosti, a proto ji doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Cílem bakalářské práce bylo provést rešerši v oblasti proudových motorů se zaměřením na výhody a nevýhody jednotlivých konstrukčních řešení a rozbor termodynamického cyklu. Práce obsahuje ucelený popis vývoje leteckých pohonných jednotek od pístových motorů až po motory s nadzvukovým spalováním. Zvláštní pozornost je věnována pohonům proudovým a turbovrtulovým. Pokud se týká proudových motorů z pohledu termodynamiky, bylo by vhodné kromě teoretického cyklu uvést také reálný cyklus s neizoentropickou kompresí a expanzí a podrobit jej podrobnější analýze (např. s ohledem na možnosti zvyšovaní účinnosti). Je třeba ocenit, že u každého typu motoru je uveden vztah pro výpočet tahu. Práce je na dobré grafické a jazykové úrovni. Poznámky: U převzatých obrázků je třeba uvádět zdroj. I když je seznam použitých veličin uveden v závěru, je velmi praktické uvádět popis jednotlivých veličin přímo u rovnic, ve kterých jsou použity. Při použití Machova čísla pro vyjádření rychlosti by bylo vhodnější místo např. M3 (str. 23) použít zápis M = 3, w = 3 M nebo Mach 3. M3 je spíše označení metrického závitu. Teplota spalin před turbínou může být vyšší než 1000 °C (viz 1000 K na str. 27).
eVSKP id 33856