BÁRTEK, P. Termodynamika proudových motorů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.

Posudky

Posudek vedoucího

Štětina, Josef

Obsahem práce je Termodynamika proudových motorů. Text má 42 stran textu. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text. Práce obsahuje všechny povinné části. Student pracoval samostatně a práci pravidelně konzultoval. Student k práci využil větší množství zdrojů zejména zahraničních. Zdroje správně citoval. Téma práce bylo velmi široké. Student se seznámil s celou historií i současným stavem vývoje proudových motorů a na základě toho dospěl ke správným závěrům, které formuloval v podrobném závěru práce. Student prokázal schopnost samostatné práce, splnil podmínky zadání, práce obsahuje všechny náležitosti, a proto ji doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Charvát, Pavel

Cílem bakalářské práce bylo provést rešerši v oblasti proudových motorů se zaměřením na výhody a nevýhody jednotlivých konstrukčních řešení a rozbor termodynamického cyklu. Práce obsahuje ucelený popis vývoje leteckých pohonných jednotek od pístových motorů až po motory s nadzvukovým spalováním. Zvláštní pozornost je věnována pohonům proudovým a turbovrtulovým. Pokud se týká proudových motorů z pohledu termodynamiky, bylo by vhodné kromě teoretického cyklu uvést také reálný cyklus s neizoentropickou kompresí a expanzí a podrobit jej podrobnější analýze (např. s ohledem na možnosti zvyšovaní účinnosti). Je třeba ocenit, že u každého typu motoru je uveden vztah pro výpočet tahu. Práce je na dobré grafické a jazykové úrovni. Poznámky: U převzatých obrázků je třeba uvádět zdroj. I když je seznam použitých veličin uveden v závěru, je velmi praktické uvádět popis jednotlivých veličin přímo u rovnic, ve kterých jsou použity. Při použití Machova čísla pro vyjádření rychlosti by bylo vhodnější místo např. M3 (str. 23) použít zápis M = 3, w = 3 M nebo Mach 3. M3 je spíše označení metrického závitu. Teplota spalin před turbínou může být vyšší než 1000 °C (viz 1000 K na str. 27).

Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 33856